شناسهٔ خبر: 16899 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون هنری دایرشدن حراج کریستیز در کیش را تکذیب کرد

علی مرادخانی با خوب ارزیابی کردن سومین حراج تهران (ویژه هنرهای تجسمی)، آن را آغازی برای برپایی سایر حراج های بین المللی در ایران دانست و تأکید کرد تاکنون مذاکره رسمی با مسئولان کریستیز برای دایر شدن شعبه این حراج در کیش نشده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارزیابی اش از برپایی سومین حراج تهران که دو شب پیش برگزار شد اینگونه گفت: در مجموع حراج خوبی بود و نشان داد که موضوع حراج آثار هنری رفته رفته در ایران جدی تر می شود و شرکت‌کنندگان در حراج هم می‌بینند که می شود به عنوان مقوله جدی به آن توجه کنند که این نقطه خوبی برای فعالیت های آینده ما در حوزه هنر خواهد بود.

او با اشاره به فروش آثار هنرمندان جوان در این حراج توضیح داد: کار هنرمندان جوان هم کم و بیش معرفی شده بود که بسیار خوب بود و آینده خوبی هم برای آنها خواهد بود که بتوانند به سطح بزرگان هنری ایران برسند و آثارشان در سطح آثار بزرگان هنری مطرح شده و به فروش برسد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تفاوت برپایی حراج تهران با حراج های بین المللی دیگر گفت: ما باید هویت و شرایط خاص خودمان را در حراج تهران داشته باشیم و این حراج پتانسیل و موقعیتی را داراست که در آینده دست اندرکاران حراج های بین المللی هم می توانند از آن دیدن کنند و به این ترتیب آثار هنرمندان ایرانی بهتر معرفی شود و جهانی شوند.

مرادخانی درباره تکذیب خبر دایر شدن شعبه ای از حراج کریستیز در جزیره کیش از سوی دست‌اندرکاران این حراج بین‌المللی توضیح داد: ما تاکنون هیچ مذاکره رسمی در این باره نداشته ایم چون این موضوعی است که باید ابتدا کارشناسی و بررسی شود و زمانی که به سطح مذاکرات رسمی برسد قطعاً خبررسانی خواهیم کرد.

او اضافه کرد: موضوع برپایی حراج کریستیز در جزیره کیش از سوی برخی از کارشناسان ما مطرح و گمانه زنی هایی در این زمینه انجام شده بود و ما در حال حاضر به دنبال فراهم کردن زیرساخت های برگزاری حراج هستیم که البته حراج تهران خود شروع و آغازی برای برپایی سایر حراج ها به شکل بین المللی در ایران است.

مرادخانی درباره خرید وزارت ارشاد از حراج تهران بیان کرد: شاید به ضرورت نیاز موزه هنرهای معاصر تهران خرید آثار هم داشته باشیم اما به نظر من بهتر است در جهت حمایت از هنرمندان جوان حرکت کنیم که آثارشان به خوبی معرفی شود و بتوانند به سطح فروش آثار بزرگان دست پیدا کنند چراکه همیشه میان حضور و فروش آثار بزرگان هنر و جوانان گسلی وجود دارد که عبور از این گسل به راحتی ممکن نیست و ما بهتر است که در جهت تسهیل این امور حرکت کنیم تا جوانان بتوانند به راحتی از این گسل عبور کنند.

وی همچنین تأکید کرد که حراج تهران نباید در انحصار چند نفر از هنرمندان قرار بگیرد زیرا در این صورت بعد از مدتی حراج راکد خواهد ماند اما اگر بتوانیم به تعداد هنرمندانی که در این حراج حضور یافته و آثارشان معرفی می شود، اضافه کنیم اتفاقات خوبی برای هنر و هنرمند ایرانی رقم خواهد خورد.

مرادخانی تصریح کرد: خرید اثر از حراج تهران شاید بنا به ضرورت برای موزه هنرهای معاصر تهران و با نگاه حمایتی به هنرمندان جوان در آینده صورت گیرد.

او در خاتمه سطح برگزاری سومین حراج تهران را بسیار خوب و عالی ارزیابی کرد.

سومین حراج تهران جمعه 9 خردادماه 93 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و با فروش همه آثار ارائه شده در این حراج شامل 90 اثر به فروش کلی 13 میلیارد و 257 میلیون تومان دست یافت که موفقیت تازه ای را برای این حراج به همراه داشت.

نظر شما