شناسهٔ خبر: 16945 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایده‌های تصویری و نمایشی درباره امام خمینی مورد حمایت قرار می‌گیرد

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس برای نگارش ایده های مربوط به حیات سیاسی، جهادی و استکبار ستیزی حضرت امام خمینی (ره) فراخوان داد و یادآور شد که سینمای پاک و ارزشی آنقدر برای امام راحل (ره) اهمیت داشت که در بدو ورودش به ایران از آن حمایت کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود عاطفی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس پرداختن به زندگی پر برکت حضرت امام (ره) در قالب فیلم و سریال و هنرهای نمایشی را وظیفه خود می‌داند و این مهم را در الویت  کاری خود قرار داده است. در همین راستا ترتیبی اتخاذ شده تا از ایده‌های نمایشی و فیلم و سریال که به زندگی سیاسی، جهادی و استکبار ستیزی حضرت امام (ره) اختصاص داده شده‌اند حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

وی افزود: تولید فیلم و سریال براساس زندگی رهبران سیاسی و مذهبی دنیا کاری است که تقریباً در همه کشورهای صاحب صنعت سینما انجام می‌شود و این فیلم‌ها اغلب هم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه می‌شوند چون مردم دوست دارند درباره زندگی رهبران سیاسی‌شان اطلاعات داشته باشند و اساساً زندگی افراد مشهور و محبوب برای مردم جذاب است.

وی با تأکید بر نقش بسیار مهم و کلیدی حضرت امام (ره) در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر حضرت امام (ره) نبود انقلاب مفهومی نداشت همچنان که امروز اگر کلیت و مرام و خط امام را از انقلاب بگیریم چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند. امام خمینی (ره) به تعبیر مقام معظم رهبری روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا جاودانه است. در تاریخ سیاسی دنیا زندگی و عملکرد رهبران سیاسی بسیار زیادی ثبت شده است اما جایگاه حضرت امام (ره) در بین همه رهبران سیاسی بسیار ویژه و ممتاز است.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس با اشاره به موفقیت‌های بی‌شمار سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) شناخت بسیار خوب و دقیقی از سینما داشته و این هنر را یکی از بهترین ابزارهای موجود برای انتقال مفاهیم ارزشمند می‌دانستند. اهمیت هنر و به ویژه سینما برای ایشان به قدری زیاد بود که در بدو ورود به ایران بخش‌هایی از اولین سخنرانی خود را به این امر اختصاص داده و حمایت خود را از سینمای پاک و ارزشی اعلام کردند.

عاطفی در پایان با تاکید بر اهمیت پرداختن به زندگی سیاسی جهادی و استکبارستیزی حضرت امام (ره) در قالب فیلم و سریال و هنرهای نمایشی بیان کرد: لازم است تا وجوه مختلف شخصیت امام راحل در قالب فیلم ها و سریال‌های فاخر به تصویر کشیده شود. جا دارد که همه هنرمندان و نویسندگان سینما و تلویزیون ایران وظیفه و رسالت خود را در این مورد به انجام برسانند.

نظر شما