شناسهٔ خبر: 16965 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جنایت در سکوت»، برنامه این هفته سینما روایت

مستند«جنایت در سکوت» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز نورانی پور روز یکشنبه ۱۸خردا ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی اسوه اکران می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سومین جلسه برنامه «سینما روایت» اختصاص دارد به پخش مستند «جنایت در سکوت» ساخته بهروز نورانی پور که یکی از رکوردداران دریافت جوایز از جشنواره های داخلی و خارجی است.

مستند«جنایت در سکوت» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز نورانی پور که جوایز متعدی را در جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده است، داستان «یکی از روستاهای مرزی شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شیمیایی راروایت می کند که در آن مادر خانواده هر فرزندی را که به دنیا می آورد پس از چند سال مبتلا به تاول های شیمیایی شده و به مرور بینایی‌اش را از دست می دهد. اما در این میان عبدالرحمن فرزند کوچکتر خانواده برای دیدن مبارزه می کند... ».

مستند«جنایت در سکوت» در شانزدهمین جشنواره فیلم Sole Luna پالرمو ایتالیا جایزه بهترین فیلم مستند را برای نشان دادن اثرات ناگوار جنگ دریافت کرد. این مستند تا به حال موفق به کسب جوایز مختلفی مانند جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جیپور هندوستان، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آکبانک ترکیه، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم SOLELUNA- selezione و ... شده است.

گفتنی است این برنامه روز یکشنبه ۱۸خردا ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی اسوه برپا خواهد شد و بعد از اکران فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار می شود.

نظر شما