شناسهٔ خبر: 16970 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حامیان مالی و اسپانسرها به هنرمندان تئاتر مهاجرین افغانستان یاری دهند

دبیر انجمن هنرمندان و فرهنگیان قلب آسیا گفت: ما در دو سال اخیر ۱۵ نمایش را در شهرهای مختلف کشور روی صحنه برده‌ایم و اگر اسپاسنر و حامی مالی و تبلیغاتی با گروه همراه باشد، بازخورد‌های بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ ابراهیم حیدری، دبیر انجمن هنرمندان و فرهنگیان قلب آسیا، درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری این انجمن گفت: نمایش «این سوی مرز» به کارگردانی بنده و نصرالله حیدری بزودی با هنرمندی، هنرمندان افغانستانی روی صحنه می‌رود که احتمالا اجرای اول این نمایش در استان قم است.

وی درباره داستان این اثر هنری اظهار داشت: موضوع این نمایش در مورد مهاجرین افغانستان در ایران است و ما در این نمایش به مشکلات این مهاجرین می‌پردازیم، مانند نداشتن امکانات و یک سری محدودیت‌ها، همچنین به بیان دغدغه‌های بین خانواده‌ها و مشکلات و گرفتاری‌هایی که خانواده‌های افغانستانی در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند می‌پردازیم.

حیدری افزود: ما برای اجرای آثار خود به صورت گروهی هزینه می‌کنیم و هیچ نهادی از ما حمایت نمی‌کند، ما در دو سال اخیر ۱۵ نمایش را در شهرهای مختلف کشور روی صحنه برده‌ایم و اگر اسپاسنر و حامی مالی و تبلیغاتی با گروه همراه باشد، بازخورد‌های بیشتری خواهیم داشت.

این هنرمند افغانستانی با بیان اینکه ۱۲ سال است در ایران به اجرای تئاتر می‌پردازد، گفت: نمایش «این سوی مرز» نیز قرار است در استان‌های البرز،‌ قم، تهران، قزوین و چند شهر دیگر از جمله شهر ری روی صحنه برود.

تعدادی از اعضای انجمن هنرمندان و فرهنگیان قلب آسیا

حیدری تصریح کرد: گروه ما متشکل از بیش از ۵۰ هنرمند است که خوشبختانه هر یک در زمینه هنری خود تخصص دارند و گروه در زمینه گریم، دکور، بازی، نورپردازی و... کاملا حرفه ای است.هزینه‌ اجرای نمایش‌ها را خودمان پرداخت می‌کنیم و اعضای گروه به دلیل اینکه در طول روز در کارهای خودشان مشغول هستند، تمرین نمایش اصولا عصرها و شب ها برگزار می‌شود.

عیسی حسینی، بشیرنیک‌زاد، ابراهیم حیدری، نصرالله حیدری، سکینه حسینی، معصومه امیری، نازدانه بربری، فاطمه ابراهیمی و زکیه امیری بازیگران این نمایش «این سوی مرز» هستند، همچنین عاطفه حیدری، متین حیدری، علیرضاحیدری، الناز حیدری نیز به عنوان بازیگران خردسال گروه را یاری می‌دهند.

نظر شما