شناسهٔ خبر: 17042 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام 288 هزار نفر در کاردانی نظام جدید

288 هزار و 453 نفر در دوره‏‎های كاردانی نظام جديد دانشگاه فنی و حرفه‎ای و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعی سال 1393 ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به دوره‎های قبل کاهش داشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر افزود: ثبت نام در دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۳۹۳ برای پذیرش در رشته های با آزمون و بدون آزمون صورت گرفته و در نهایت ۲۸۸ هزار و ۴۵۳ نفر در این دوره ثبت نام کردند.

وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره به نسبت به سال ۹۲ تعداد ۲۵ هزار و ۸۵۳ نفر و به نسبت سال ۹۱ تعداد ۸۶ هزار و ۳۶۵ نفر کمتر است.

توکلی اظهار داشت: از تعداد ۴۱ کد رشته دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۹۳ پذيرش در ۲۵ رشته امتحاني از طريق آزمون و پذيرش در ۱۶ رشته امتحاني بر اساس سوابق تحصيلي(بدون آزمون) صورت خواهد پذيرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آزمون برای رشته های امتحانی پذیرش از طریق آزمون در روز جمعه ۲۴ مردادماه ۹۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند از روز سه‌شنبه ۲۱ تا پنجشنبه ۲۳ مرداد با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به تهيه پرينت كارت و راهنماي شركت در آزمون اقدام کنند.

نظر شما