شناسهٔ خبر: 17043 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‎ای

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از بررسی وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی در آموزشکده های فنی و حرفه ای همجوار با مرز خبر داد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مسعود شفیعی  گفت: جذب دانشجوی دانشجوی خارجی در دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای درحد یک ایده است و هنوز کار اجرایی دراین زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: براساس این ایده ما باید بتوانیم در دانشکده و آموزشکده های شهرستان های همجوار با مرز، فضایی را ایجاد کنیم که در آینده از کشورهای همسایه، دانشجوی فنی و حرفه ای پذیرش کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای درخصوص اینکه آیا تقاضایی از کشورهای همسایه برای حضور در آموزشکده های فنی و حرفه ای وجود دارد، گفت: به نظر می رسد متقاضی وجود داشته باشد با این وجود بررسی تمام این مسایل برعهده وزارت علوم است در صورتی که این وزارت خانه مجوز صادر کند اقدامات برای جذب دانشجو ی خارجی در اموزشکده و دانشکده های همجوار با مرز انجام می شود.

وی دوباره تاکید کرد: هنوز برنامه خاصی برای پذیرش دانشجوی خارجی در آموزشکده و و دانشکده های همجوار با مرز صورت نگرفته است و پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حد ایده است.

نظر شما