شناسهٔ خبر: 17046 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاده و قالیباف دیدار کردند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن دیدار با قالیباف، یک تفاهم نامه همکاری در زمینه های فنی، علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران منعقد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این تفاهم نامه به منظور تامین شرایط و فعال سازی تمام امکانات و منابع علمی و سرمایه های علمی و فرهنگی شهرداری تهران و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

بر اساس بندهای این تفاهم نامه، مقرر شده همکاری در جهت ارتقای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان شهرداری طبق ضوابط با تاکید بر تفاهم نامه قبلی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری انجام شود.

بر اساس این تفاهم نامه و با توجه به اینکه اجرای پروژه های عمرانی شهرداری در حال حاضر باید از دیدگاه زیست محیطی، پروژه های فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی و ... و منظر شهری نیاز به مطالعه و پژوهش و داشته آسیب شناسی شود، بنابراین شهرداری می تواند از اساتید برجسته دانشگاه به عنوان مشاور استفاده کند تا بتواند مسائل مرتبط شهری را به صورت علمی و اساسی حل کرده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز متعهد به همکاری است.

از جمله تعهدات شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی در این تفاهم نامه، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی(ارشد، دکتری) دانشگاه بر اساس نیاز شهرداری و معرفی نمایندگان دانشگاه آزاد برای عضویت در کمیته های علمی وابسته به شهرداری به منظور اجرایی کردن طرحهای پژوهشی و فناوری و انجام مطالعات امکان سنجی،بررسی طرح های مورد نیاز شهرداری در کمیته های علمی و تخصصی دانشگاه و حمایت از توسعه فناوری و ایده های نوآورانه معرفی شده از سوی دانشگاه و دسترسی مخاطبین شهرداری به منابع علمی موجود در دانشگاه و ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی دانشگاه به شهرداری و بالعکس است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است شهرداری تهران حداکثر مساعدت و همکاری لازم را نسبت به درخواست های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تراکم و کاربری مورد نیاز دانشگاه و همچنین کمیسیون های مربوطه (منجمله کمیسیون ماده پنج و ...) انجام دهد.

بر اساس بندهای این تفاهم نامه، شهرداری تهران با توجه به مصوبه شورای شهر همکاری های لازم را در مورد نحوه محاسبه عوارض نوسازی، صدور پروانه و گواهی پایان کار ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهر حداکثر تخفیفات لازم را با در نظر گرفتن ماهیت آموزشی و تحقیقاتی بودن دانشگاه اعمال کند.

با توجه به اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران دارای ابنیه پراکنده هستند و این موضوع در سیمای شهری منجمله ترافیک و ... موثر است بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد شهرداری در صورت وجود زمین در سطح شهر و بافت های فرسوده شهری،جهت ساخت ابنیه مورد نیاز دانشگاه و تجمیع در راستای افزایش سطح فرهنگ مناطق مورد نظر شهر با نگاه فرهنگی، آموزشی اراضی مذکور را به دانشگاه معرفی و واگذار کند.

در تفاهم نامه ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران قید شده است به منظور حفظ محیط زیست و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در طرح های توسعه دانشگاه آزاد منجمله در محدوده پونک حصارک (منطقه ۵ شهرداری)،طرح جامع توسعه دانشگاه که شامل وضع موجود و برنامه های توسعه آینده است به حوزه معاونت شهرسازی و معماری ارائه شود و شهرداری حداکثر مساعدت و همکاری لازم در این زمینه را انجام دهد.

روش اجرایی تفاهم نامه به این صورت است که طرفین یکی از کارشناسان منتخب خود را به عنوان نماینده تام الاختیار تعیین و به طرف مقابل معرفی می کند. بر همین اساس نمایندگان طرفین جلسات مداوم خواهند داشت و با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، تصمیمات مشترک را اتخاذ و بر اساس صورت جلسه تنظیمی ابلاغ خواهند کرد که برای هر دو نهاد لازم الاجراست.

مدت تفاهم نامه از زمان امضای آن برای چهار سال تعیین می شود و در صورت تراضی و توافق طرفین این مدت قابل تمدید خواهد بود.

نظر شما