شناسهٔ خبر: 17091 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه جدید مسعود فراستی در شبکه نمایش چیست؟

مسعود فراستی از پخش و دوبله فیلم‌های دیده نشده سینمای کلاسیک در برنامه «سینما کلاسیک» از اول تیر ماه با کارشناسی وی در شبکه نمایش خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مسعود فراستی نویسنده، منتقد و پژوهشگر سینما گفت:از اول تیر ماه صد فیلم کلاسیک تاریخ سینما در برنامه «سینما کلاسیک» از ساعت یک بامداد پخش خود را آغاز می‌کند که این اتفاق برای اولین بار در رسانه ملی رخ می‌دهد.

وی افزود: این برنامه ویژگی‌های فراوانی دارد که یکی از این ویژگی‌ها دوبله و پخش بسیاری از فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما است که تاکنون دیده نشده‌اند و  این برنامه به تهیه‌کنندگی سعید لطفی قصد دارد تا برای نخستین بار یک حرکت بزرگ در رسانه ملی برای سینما و علاقمندان سینما انجام دهد.

فراستی خاطر نشان کرد: قبل از شروع نمایش فیلم به مدت 15 دقیقه در مورد ویژگی‌های آن فیلم صحبت می‌کنم و این بخش 15 دقیقه‌ای حتی شامل درس گفتارهایی از تاریخ سینما و سینمای کلاسیک نیز می‌شود که امیدوارم برای مخاطبان تلویزیون و سینما جذاب باشد.

این منتقد و کارشناس سینما با اعلام نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان بسیار بزرگ تاریخ سینما گفت: 10 فیلم از آلفرد هیچکاک، 10 فیلم از جان فورد و فیلم‌هایی از کارگردانان بزرگ نظیر هاوارد هاکس، فریتز لانگ، ویلیام وایدلر، بیلی وایلر، فرانک کاپرا، اورسن ولز، کرو ساوا، میزو گوشی، فرانک کاپرا، رائول والش، ارنست لوبیچ، فرانسوا تروفو، روبرت برسون، لوچینو ویسکنتی، فدریکو فلینی، دسیکا، سام‌ پکین‌پا، فرانسیس فورد کاپولا، استنلی کوبریک و ... به مدت 100 شب از ساعت یک بامداد در شبکه نمایش پخش خواهد شد و تکرار آن نیز روز بعد ساعت 13 پخش می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: این 100 فیلم با بهتربن کیفیبت تصویر و صدا و کمترین حذف ممکن از رسانه ملی پخش می‌شود چرا که جنبه آموزشی این برنامه نیز برای ما بسیار اهمیت دارد.

نظر شما