شناسهٔ خبر: 17212 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام زمان اکران فیلم‌ها توسط تهیه‌کننده و پخش‌کننده وجاهت قانونی ندارد

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد زمان قطعی اکران فیلم‌های سینمایی تنها از مجرای این شورا اعلام می‌شود و خبرهایی که از سوی تهیه‌کنندگان و پخش‌کننده‌ها پیش از ثبت قرارداد در شورا اعلام می‌شود، وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این که آیا تهیه کنندگان و پخش کنندگان فیلم می توانند قبل از اعلام رسمی شورای صنفی نمایش زمان قطعی اکران فیلم های خود را اعلام کنند؟ گفت: یکی از ترفندهای تبلیغاتی برای فیلم‌های سینمایی اعلام زمان اکران توسط تهیه‌کننده و یا پخش‌کننده فیلم است که اکثرا در مصاحبه های خود زمان مورد علاقه خود برای نمایش فیلم‌هایشان را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع تهیه کننده و پخش کننده با این کار به سینماداران اعلام می کنند که آمادگی اکران فیلم مورد نظر را در زمان اعلام شده دارند. در چنین شرایطی سرگروه و سینمادار می توانند انتخاب کنند که کدام فیلم ها را در برنامه اکران خود قرار دهند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان این مطلب که تنها زمانی اعلام زمان اکران توسط تهیه کننده و یا پخش کننده قانونی است که درخواست آنها به شورای صنفی نمایش ارائه و در آن جا ثبت و نهایی شده باشد، تاکید کرد: مرجع اصلی اعلام زمان دقیق اکران فیلم ها و قراردادهای بسته شده در سینماها تنها شورای صنفی نمایش و از طریق سخنگوی این شورا است و هر روش دیگری برای اعلام این مسئله وجاهت قانونی ندارد.

فرجی در پایان بیان کرد: هرچند بسیاری از پخش‌کنندگان زمان اکران فیلم های خود در عید فطر را اعلام کرده اند، اما همانطور که دیروز اعلام کردیم تنها فیلم‌های سینمایی «کلاشینکف»، «امروز» و «فرشته ها با هم می آیند» 3 اثری هستند که در نوبت اکران عید سعید فطر در سالن‌های سینمایی تهران و شهرستان‌های نمایش داده می‌شوند و در حال حاضر 2 فیلم سینمایی برای سرگروه‌های قدس و فرهنگ باقی مانده که به زودی نام این 2 فیلم نیز اعلام می شود.

نظر شما