شناسهٔ خبر: 17242 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بدهی نمایشگاه کتاب به ناشران خارجی تا آخر تیرماه پرداخت می‌شود

حدود ۹۲ درصد مطالبات ناشران خارجی از نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران همچنان تسویه نشده باقی مانده است، اما با تمهیدات وزارت ارشاد قرار است این بدهی تا پایان تیرماه پرداخت شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ احد رضایی مدیر عامل شرکت ویژه نشر پیرامون بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران خارجی که از نمایشگاه بیست و پنجم و بیست و چهار باقی مانده است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده بزودی این بدهی به ناشران خارجی پرداخت خواهد شد.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: بدهی وزارت ارشاد از نمایشگاه بیست و پنجم حدود 5 تا 6 میلیون دلار است که تا این زمان باقی مانده و پرداخت نشده است، اما وزارت ارشاد در صدد است این بدهی را بزودی پرداخت کند.

مدیر عامل شرکت ویژه نشر به زمان پرداخت این مطالبه اشاره و متذکر شد: بدهی حدود 6 میلیون دلاری تا پایان تیرماه 93 پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از نمایشگاه کتاب امسال، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختلافات بین بانک مرکزی و بانک عامل را دلیل حل نشدن این مسئله عنوان کرده بود.

گفتنی است حدود 92 درصد مطالبات نمایشگاه بیست و پنجم همچنان تسویه نشده باقی مانده است اما آنچه اعلام شده قرار است مقدار کمی از بدهی نمایشگاه بیست و چهارم که آنهم باقیمانده بود همزمان پرداخت شود.

نظر شما