شناسهٔ خبر: 17274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت لطفی در ونکوور کاناد برگزار می شود

برنامه بزرگداشت استاد فقید «محمدرضا لطفی‌» با عنوان «هنگام که گریه میدهد ساز» با حضور جمعی‌ از هنرمندان شهر ونکوور در سالن کی‌ میک این شهر برگزار گردید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از قطره؛  این برنامه که به همّت مرکز هنری نوا برگزار گردید، شامل قسمتهای مختلفی‌ همچون سخنرانی‌ و اجرای زنده موسیقی‌ بود.

برنامه با پخش ویدئو کلیپی از عکس‌های استاد لطفی‌ از دوران جوانی تا روزهای آخر حیات به همراه تکنوازی تار ایشان آغاز گردید که فضایی خاطره انگیز ایجاد نمود. با خوش آمد گویی مجری برنامه، نخستین سخنران این برنامه یدالله کابلی، استاد خطاطی ایران، به صحنه آمده و دقایقی در مورد «راز ماندگاری هنر» با حضار سخن گفت، سپس اولین بخش موسیقی‌ این شب توسط هنرمندان طاهره فلاحتی (آواز)، حامد افشاری (کمانچه و تمبک) و البرز رحمانی (تار) اجرا گردید که شامل تصنیفهای «گفتم غم تو دارم» و «ای عاشقان» از آثار استاد لطفی بود.

در ادامه سعید فرجپوری آهنگساز و نوازنده سرشناس کمانچه به عنوان سخنران پشت تریبون رفته و به بیان خاطراتی شیرین از استادش، لطفی‌ پرداخت. خاطراتی چون هدیه گرفتن اولین ساز حرفه‌ای خود از استاد لطفی‌ و شرایط خاص موسیقی‌ در نخستین سالهای دهه شصت، کاوه گراییلی (تنبور) نیز دیگر هنرمندی بود که به همراه ساز تنبک‌ حامد افشاری دونوازی زیبایی اجرا کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

براساس این گزارش، حسین بهروزی نیا، آهنگساز و نوازنده بنام بربط به عنوان آخرین سخنران برنامه نیز به بیان خاطراتی از استاد لطفی‌ و جدیت ایشان در تربیت شاگردان پرداخت.

شایان ذکر است که پایان بخش این نکوداشت، اجرای قطعاتی توسط جمال صلواتی (آواز)، سعید فرجپوری و حسین بهروزی نیا بوده که تصنیفهای «در این سرای بی‌ کسی‌» و «سپیده» را به یاد محمدرضا لطفی برای حاضران اجرا نمودند.

نظر شما