شناسهٔ خبر: 17371 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک رأی گیری دیگر برای انتخاب رئیس دانشگاه

یک استاد دانشگاه خلیج فارس از رای گیری وزارت علوم در این دانشگاه برای مشخص شدن سرپرست جدید، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این استاد دانشگاه گفت: وزارت علوم برای تعیین سرپرست دانشگاه خلیج فارس از شیوه جدیدی استفاده کرده است. این وزارتخانه از سرپرست فعلی دانشگاه خواسته تا فهرست اسامی دانشیاران و استادان فعلی را که در مجموع بین ۹ تا ۱۰ نفر هستند، آماده کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم در مرحله بعدی با ارسال پیامک به تعدادی از اعضای هیأت علمی از آنها خواسته ظرف امروز و فردا به وبسایت نظرسنجی معرفی شده، مراجعه کرده و کاندیدای مورد نظر را از میان فهرست اعلام شده که تمامشان دانشیاران دانشگاه هستند، انتخاب کرده و رای بدهند.

وی درباره نوع رای گیری، اظهار داشت: استادانی که دعوت به رای گیری شده اند لازم است ای میل رای گیری خود را به آدرس ای میل یکی از کارمندان وزارت علوم ارسال کنند.

به گفته این استاد دانشگاه، برخی از افراد حاضر در لیست، شرایط ریاست را نداشته یا تمایلی برای ریاست ندارند، علاوه بر این در استان بوشهر و سایر دانشگاههای این استان افراد توانمند و شایسته ای هم  برای کسب کرسی ریاست دانشگاه وجود دارد که مورد اقبال و توجه دانشگاهیان هستند اما وزارت علوم به آنان توجهی نمی کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه خلیج فارس به دلیل قدمت خود هنوز به اندازه کافی دارای استادان دارای رتبه های دانشیاری و استادی نیست.

به گزارش مهر، در حالی هنوز فرایند رای گیری برای تعیین سرپرستان دانشگاهها ادامه دارد، که رئیس جمهور سه بار به وزیر علوم تاکید کرده که شائبه رای گیری و انتخابات نباید در انتصابات دانشگاهها وجود داشته باشد.

فرجی دانا در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر به علت در پیش گرفتن چنین رویه ای مورد انتقاد صریح و چندباره اعضای این شورا قرار گرفته است.

 

نظر شما