شناسهٔ خبر: 17391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عناوین 287 کتابی که در تازه‌ترین فهرست خرید ارشاد قرار گرفت

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد 287 عنوان را در 34 هزار و 650 نسخه در تازه‌ترین فهرست‌های خرید خود قرار داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸ آذر سال ۹۰ تشکیل شد و از ابتدای دیماه همان سال هم شروع به فعالیت کرد. اعضای این هیئت را كامران فانی، محمدعلی مهدوی‌راد، علی‌اصغر محمدخانی، علی اوجبی، محمدكاظم شمس، احمد كمالی‌نژاد، مصطفی امیدی و حجت‌الاسلام و‌ المسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی تشکیل می‌دهند.

هیات انتخاب و خرید کتاب در سه ماهه اول فعالیتش تعداد ۲۰۱۱ عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور را انتخاب و آنها را در فهرست خرید خود قرار داد. همچنین در ۳ جلسه دیگر این هیئت ۸۲۸ عنوان کتاب در ۱۸۲ هزار و ۲۵۰ نسخه در این فهرست قرار گرفت که خبرگزاری مهر پیشتر گزارش‌های مربوط به هر دو خرید را منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، در جلسه ۵۱۴ هیئت انتخاب و خرید کتاب هم تعداد ۲۸۷ عنوان کتاب در ۳۴ هزار و ۶۵۰ نسخه برای خرید انتخاب شده است. تصمیم‌گیری برای انتخاب این کتب که فهرست آنها را در این لینک مشاهده می‌کنید، در ۱۷ خرداد امسال اتخاذ شده است.

اعتبار کتب مصوب هم تا ۳۱ مرداد ۹۳ است به این معنی که برای خرید این کتاب‌ها از سوی وزارت ارشاد، ناشران مربوطه می‌بایست نسبت به ارائه آنها به هیئت مذکور، تا زمان تعیین شده اقدام کنند.

همچنین طبق این فهرست، کمینه و بیشینه نسخه‌های مصوب از این کتاب‌ها، به ترتیب ۵۰ و ۵۰۰ نسخه است. کتاب‌های زیادی در تعداد ۵۰ نسخه خریداری شده‌اند و عنوان کتابی هم که بیشترین تعداد نسخه برای خرید را دارد، «القران الکریم» است و پدیدآورنده آن «آیت‌الله مشکینی» و ناشر آن هم انتشارات «بی‌زمان» اعلام شده است.

نظر شما