شناسهٔ خبر: 17396 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زمینی که بود» افتتاح شد

نمایشگاه عکس های علی اکبر ولدبیگی با نام «زمینی که بود» عصر روز جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ این نمایشگاه شامل ۱۷ قطعه عکس با موضوع بررسی آثار تاریخ تمدن ایران بود و  در نخستین روز از برگزاری  آن،  دکتر حکیم رابط استاد ادبیات نمایشی، محمد حمزه نقاش و نغمه قاسملو از عکاسان کشورمان ، وهمچنین سید عباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران از بازدید کنندگان نمایشگاه بودند.

ولدبیگی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار فرهنگسرای نیاوران گفت : من در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سفرهایی را برای تهیه مجموعه مستند «ایران فراسو» به چند کشور داشتم، این مجموعه تلویزیونی تابستان امسال از تلویزیون پخش می شود.

وی ادامه داد: برای تهیه مجموعه تلویزیونی «ایران فراسو» به کشورهای ترکیه، سوریه، ترکمنستان و ازبکستان سفر کردیم. در این سفرها ۱۰ هزار فریم عکاسی کردم که در این نمایشگاه ۱۷ فریم این مجموعه را به نمایش گذاشته ایم.

این هنرمند عکاس اظهار کرد: در عکس های این نمایشگاه تصاویری از هنر بیزانس، بین النهرین، ورارودان و خوارزم را به نمایش گذاشته ایم. از ایران هم تنها یک فریم در این نمایشگاه بر روی دیوار قرار گرفته که مربوط به دشت مرغاب پاسارگاد است.

ولدبیگی درباره برگزاری نمایشگاهش در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران گفت:‌ نیاوران یکی از مهمترین مراکز تحولات فرهنگی هنری ایران است و مرکز توجه بسیاری از هنرمندان محسوب می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایشگاه را در نیاوران برگزار کنیم.

نمایشگاه عکس های علی اکبر ولدبیگی تا  دوم  تیر۱۳۹۳ در فرهنگسرای نیاوران برپا است. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان به عکاسی است.

نظر شما