شناسهٔ خبر: 17417 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوینگر پیشکسوت سینما در این روزها مشغول چه کاری است؟

حسن حسن‌دوست از اتمام تدوین فیلم «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت تاکنون 90 درصد از تدوین این فیلم به پایان رسیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسن حسن‌دوست تدوینگر سینمای ایران درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: در حال حاضر مشغول تدوین فیلم «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی هستم که تاکنون نزدیک به 90 درصد تدوین به اتمام رسیده است و طی هفته‌های آینده این مرحله تمام می‌شود.

حسن‌دوست درباره فعالیت‌های تازه اش در حوزه سینما بیان کرد: بعد از پایان تدوین فیلم «تابو» فعالیت تازه ای نخواهم داشت زیرا هنوز کار جدیدی به من پیشنهاد نشده است.

تدوینگر پیشکسوت سینمای ایران در پایان یادآور شد: قبل از فیلم «تابو» نزدیک به هفتاد درصد تدوین فیلم «جامه‌دران» به کارگردانی حمید قطبی را به پایان رساندم. بخش هایی از فیلمبرداری این فیلم مانده است که می خواهند در فصل دیگری فیلمبرداری کنند به همین دلیل تدوین این فیلم کامل نشده است.

«تابو» همانند کارهای قبلی خسرو معصومی قصه و حال هوایی عاشقانه دارد و مثل چند فیلم اخیرش در فضای جنگل های شمال و فصل زمستان روایت می شود. جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد که پیش از این تهیه کنندگی فیلم «خرس» آخرین ساخته معصومی را بر عهده داشته است.

در فیلم «تابو» شخصیت‌های مختلفی حضور دارند که 10 شخصیت اصلی محور فیلم هستند. الناز شاکردوست، هادی دیباجی، جمال اجلالی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

حسن حسن‌دوست کار تدوین در سینما را با فیلم «شهر موش‌ها» آغاز کرد. او بیش از پنج بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است. او برای فیلم‌های «هامون» و «بچه های آسمان» از فجر سیمرغ گرفته است.

نظر شما