شناسهٔ خبر: 17421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دموکراسی؛ پیام انتخابی شدن روسای دانشگاه‌هاست

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تشکر از وزیر علوم به خاطر توجه به رای و نظر اعضای هیات علمی و انتخابی شدن روسای دانشگاه‌ها گفت:‌ پیام انتخابی شدن روسای دانشگاه دموکراسی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد زاهدی اصل با اشاره به اینکه فضای دانشگاه با فضاهای دیگر متفاوت است گفت: فضای دانشگاه فضای علم است در دانشگاه فضلا، علما و نخبگان گرد هم آمدند و این افراد یک کارمند ساده نیستند.

وی با اشاره به برخی انتقادها به روند جدید انتخاب روسای دانشگاهها، افزود: جای این پرسش باقی است که اگر این افراد قادر نباشند در انتخاب مدیرانشان تاثیر گذار باشند، پس این اتفاق در کدام فضا باید رخ دهد؟

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه انتظاری که از دولت تدبیر و امید وجود داشت عملکرد این چنینی بود که خوشبختانه محقق شد گفت: اولین مکانی که بتوان دموکراسی را به معنای واقعی در آن اجرا کرد فضای دانشگاه است.

زاهدی اصل در ادامه تاکید کرد: البته انتخاب مدیران باید با توجه به مجموعه شرایط و ویژگی های یک مدیر موفق دانشگاه انجام شود. مدیران دانشگاه باید از بعد علمی توانا و حداقل دانشیار یا استاد تمام باشند، تجربه مدیریت داشته، پایبند به اخلاق حرفه ای و علمی باشند و به نظام و قانون اساسی پایبند باشند.

نظر شما