شناسهٔ خبر: 17424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابخانه تخصصی ترجمه، جایگزین سالن سرای اهل قلم می‌شود

مدیر خانه ترجمه از راه‌اندای نخستین کتابخانه تخصصی ترجمه در طبقه دوم سرای اهل قلم خبر داد و گفت: سالن نشست‌ها جمع‌اوری شده و در طبقه همکف به صورت محدودتر برگزار می‌شود

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احسان عباسلو مدیر خانه ترجمه؛ از راه‌اندازی  نخستین کتابخانه تخصصی ترجمه ایران در سرای اهل قلم خبر داد و گفت:‌ این کتابخانه طی دو هفته آینده افتتاح  و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: نخستین کتابخانه تخصصی ترجمه در طبقه دوم سرای اهل قلم  یعنی سالن نشست‌ها راه‌اندازی شده است،‌ هم‌اکنون سالن نشست‌ها در وسعتی کوچکتر به طبقه همکف انتقال یافته است. و از این پس نشست‌های خانه کتاب در این طبقه برگزار می‌شود.

عباسلو تصریح کرد:‌ این کتابخانه تخصصی بالغ بر ۸ هزار جلد کتاب که از فارسی به زبان‌های انگلیسی،‌ عربی،‌ فرانسوی،‌ آلمانی ترجمه شده است،‌ را در خود جای داده  است،‌ هم‌چنین این کتاب‌ها ابتدا طبقه‌بندی زبانی شده و سپس طبقه‌بندی موضوعی می‌شود.

وی گفت:‌ هم‌اکنون قفسه‌های این کتابخانه در حال نصب هستند و به زودی پس از چینش و تکمیل افتتاح خواهد شد،‌ مراجعان به این کتابخانه به دلیل محدود بودن تعداد نسخه‌های آثار امکان به امانت گرفتن کتاب‌ها را ندارد،‌ تنها می‌توانند در محیطی که به این منظور ساماندهی شده است،‌ از کتاب‌ها استفاده کنند.

نظر شما