شناسهٔ خبر: 17438 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سالن اصلی تئاترشهر پس از جشنواره تئاتر فجر بازسازی می‌شود

رئیس مجموعه تئاتر شهر با اشاره به پیشنهاد سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأیید مدیرکل هنرهای نمایشی برای انجام بازسازی سالن اصلی مجموعه بعد از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ پریسا مقتدی درباره وضعیت بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که پیش از این اعلام شده بود در خردادماه سال جاری انجام می‌شود گفت: پیش از این قرار بود که سالن اصلی در خردادماه بازسازی شود اما در جلساتی که با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، سرپرست این دفتر پیشنهاد داد که بازسازی مجموعه بعد از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انجام شود.

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره دلیل پیشنهاد این جابجایی زمانی برای بازسازی سالن اصلی مجموعه یادآور شد: به گفته سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی در ابتدا باید مواد و امکاناتی که قرار است در سالن اصلی مورد استفاده قرار گیرند تأمین و تهیه شوند تا بعد از تعطیلی سالن، بلافاصله بازسازی آغاز و در زمانی مناسب به پایان برسد. اگر قرار باشد سالن اصلی تعطیلی شود و بعد امکانات تهیه شوند، زمان‌بر خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: این پیشنهاد از سوی آقای حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی تأیید و قرار بر این شد که امکانات مورد نیاز تهیه شوند و بعد از پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر انجام شود.

از سال گذشته قرار بر این شد که مجموعه تئاتر شهر که یک بار در سال 86 بازسازی شده بود و بازسازی مدنظر معایبی بسیاری داشت، وارد فاز دوم بازسازی شود. طبق اعلام رئیس سابق مجموعه قرار بود این بازسای از نیمه خردادماه سال جاری و از سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شود.

نظر شما