شناسهٔ خبر: 17446 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امضای ۲ تفاهم‎نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست ‌جمهوری و مؤسسه پروفسور سمیعی

معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری و بنیاد علمی نخبگان دو تفاهم‎نامه همکاری با مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب تحت نظارت پروفسور سمیعی امضا کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد علمی نخبگان دو تفاهمنامه همکاری با مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب تحت نظارت پرفسور سمیعی در راستای رفع نیازهای علمی کشور و توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر امضا کردند.

تفاهمنامه نخست در رابطه با همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و در راستای توسعه علوم و فناوری براساس نیازهای علمی کشور امضا شد که ضمن توانمندسازی نخبگان در دوره‌های مشترک آموزشی، انتقال فناوری در چارچوب شرکت‌های دانش‌بنیان نیز صورت می‌گیرد.

آموزش و تربیت نیروهای متخصص و نخبه در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین توسعه زیرساخت‌های لازم برای حضور نخبگان و اساتید برجسته مقیم خارج از کشور نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

همچنین براساس تفاهمنامه دوم سالانه ۱۲ متخصص رشته‌های علوم اعصاب برای دوره‌های پسادکتری و فلوشیپ در ایران و آلمان انتخاب و تحت تربیت این مرکز خصوصی قرار می‌گیرند.

مدت اجرای این تفاهمنامه ۵ سال است و در نهایت ۶۰ متخصص در گرایش‌های مختلف علوم اعصاب تحت حمایت این تفاهمنامه به جامعه علمی کشور می‌پیوندند.

نظر شما