شناسهٔ خبر: 17469 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری «شب‌های نورانی» و ۱۸ نشست تخصصی در نمایشگاه قرآن

کمیته محافل و مراسم قرآنی بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم با سه محور پخش زنده قرآن و اذان، ۲۰ شب نورانی و برگزاری ۱۸ نشست‌ تخصصی امسال در نمایشگاه بیست و دوم به فعالیت می‌پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کمیته محافل و مراسم در نمایشگاه بیست و دوم با سه برنامه کلی میزبان علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان از نمایشگاه خواهد بود.

اولین محور کمیته محافل و مراسم به بخش اذانگاهی اذان مغرب مربوط می‌شود که در این بخش یک قاری قبل از اذان به صورت زنده به قرائت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد که این قرائت به صورت زنده از رادیو قرآن نیز پخش می‌شود؛ پس از آن نیز ترجمه و مفاهیم آیات تلاوت‌شده بیان می‌شود و سپس یکی از قاریان بین‌المللی به اجرای زنده اذان مغرب می‌پردازد.

دومین محور برنامه‌های کمیته محافل و مراسم به برنامه شب‌های نورانی مربوط می‌شود که هر شب به برگزاری یک محفل انس با قرآن اختصاص می‌یابد.در این محافل قرآنی علاوه بر برنامه‌های ویژه چنین محافلی از جمله حضور چند قاری و حافظ و بهره‌مندی از اجرای برنامه این افراد و نیز اجرای برنامه‌ گروه‌های تواشیح، شاهد چند ویژگی‌ منحصر در چنین محافلی خواهیم بود.

حضور یک خانواده قرآنی در هر شب برگزاری این محفل از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه «شب‌های نورانی» است؛ این خانواده‌ها دارای یک یا چند حافظ و یا قاری قرآن هستند و برنامه‌های مربوط به قرائت قرآن نیز توسط قاریان این خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

این محافل هر شب با یک موضوع خاص دنبال خواهد شد؛ از جمله این موضوعات می‌توان به شب قرآنی و حافظان، شب قرآنی و پیشکسوتان و ... اشاره کرد؛ در این محافل علاوه بر حضور خانواده‌ی قرآنی، مهمانان ویژه‌ای نیز از جامعه قرآنی دعوت خواهند شد.

سومین محور برنامه‌های کمیته محافل قرآنی نمایشگاه قرآن به برگزاری ۱۸ نشست‌ تخصصی مربوط می‌شود؛ از جمله موضوعات مورد نظر در برگزاری این نشست‌ها می‌توان به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری، نقش نهاد‌های دولتی در پیشبرد اهداف قرآنی، نقش نهاد‌های مردمی در پیشبرد اهداف قرآنی، قرآن و آموزش عالی، قرآن و کودک و نوجوان، قرآن و آموزش و پرورش، قرآن و نیروهای مسلح، قرآن و بین‌الملل و ... اشاره کرد.

اطلاعات تکمیلی در رابطه با حضور کارشناسان و اساتید و پیشکسوتان برای حضور در این نشست‌ها متعاقبا از همین ستاد خبری اعلام می‌شود.

اخبار بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را در ستاد خبری نمایشگاه به آدرس www.quranexpo.com  ببینید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۱۱۶۳  تماس حاصل کنید.

نظر شما