شناسهٔ خبر: 17512 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«حامد ولی زاده» به پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی اعزام شد

پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم مالزی از 26 تا 31 خرداد در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور با حضور «حامد ولی زاده» نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، «حامد ولی‌زاده» از استان آذربایجان غربی در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ایران به مقام دوم رسید و با کسب این مقام، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی اعزام شد.

براساس این گزارش ، پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی از ۲۶ خرداد (امروز) آغاز و تا ۳۱ در سالن استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور ادامه خواهد یافت.

این گزارش می افزاید: در دوره گذشته این مسابقات ۷۷ شرکت کننده از ۴۶ کشور جهان شرکت داشتند که در پایان محمد مشمول نماینده جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم این مسابقات دست یافت.

مالزی از نخستین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در این کشور در سال ۱۹۶۱ تا سال ۱۹۷۲ به صورت پیاپی مقام نخست این مسابقات را از آن خود کرد. در سال ۱۹۷۲ محمدتقی مروت از ایران توانست اولین مقام نخست ایران را از آن خود کند و سپس در سال ۱۹۷۹ عباس سلیمی نائینی برای بار دوم به مقام نخست دست یافت.

علی سیاح گرجی در سال ۱۹۸۷، عباس امام جمعه در سال ۱۹۹۰، منصور قاضی زاده در سال ۱۹۹۲، احمد ابوالقاسمی در سال ۱۹۹۳، محمد گندم نژاد طوسی در سال ۱۹۹۸، مسعود سیاح گرجی در سال ۲۰۰۱ و حسین سعید رستمی تبریزی در سال ۲۰۰۶ توانستند مقام نخست این رقابت ها را از آن خود کنند.

در این مسابقات بین المللی، ایران از مجموع ۵۵ دوره، تاکنون توانسته است، در ۹ دوره از این رقابتها در جایگاه نخست قرار گیرد. مالزی نیز ۲۹ دوره توانسته است مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.

گفتنی است ، برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم مالزی که از زمان استقلال این کشور به صورت سالیانه برگزار می شود، دو نماینده از آمریکا حضور دارند.

نظر شما