شناسهٔ خبر: 17515 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قول‌های بی‌حساب و کتاب گذشته موجب دلسردی دانشجویان قهرمان شده است

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: متاسفانه در دوره گذشته قول‌های بی حساب و کتاب در رابطه با پاداش به دانشجویان قهرمان داده شده که همین موضوع موجب دلسردی آنها گردیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا، دکترمجتبی صدیقی در دیداری اعضای تیم‌های کاراته دانشجویان آقایان و بانوان اعزامی به مسابقات جهانی مونته نگرو با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران اعزامی، اظهارکرد: مسئولان وزارت علوم در دوره جدید در کنار توجه به ورزش همگانی دانشجویان توجه جدی نسبت به توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در دانشگاه‌ها دارند؛ چرا که شور و نشاطی که ورزش قهرمانی با کسب مدال در میادین بین‌المللی در جامعه ایجاد می‌کند وصف ناپذیر است. مطمئنا پیروزی ورزشکاران در میادین جهانی می‌تواند سبب شور و نشاط و تشویق بیش از پیش دانشجویان و روی آوردن به ورزش در دانشگاه‌ها شود.

معاون وزیرعلوم، با بیان این که کسب عنوان‌های قهرمانی در میادین بین‌المللی توسط ورزشکاران موجب همبستگی ملی خواهد شد، افزود: همان طور که شاهد هستید این روزها مسابقات والیبال و فوتبال سبب شور و شعف در جامعه شده است و مردم بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی خود را فراموش کرده‌اند و این پیروزی‌ها می‌تواند مردم را از بسیاری از ناراحتی‌ها رهایی بخشد.

وی با بیان این که در گذشته بسیاری از موقعیت‌های جهانی در ورزش دانشگاهی را از دست داده‌ایم، افزود: قصد داریم با یک همت جدی و تلاش مضاعف و همچنین پشتیبانی وزارت علوم، این جایگاه‌های جهانی را مجدد به دست بیاوریم و سبب توسعه و رشد ورزش دانشگاهی در ابعاد داخلی و جهانی شویم.

صدیقی بر ضرورت ارتباط و تعامل گسترده میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش دانشگاهی تاکید کرد و گفت: این ارتباطات در دوره جدید با توجه به روی کار آمدن دکتر گودرزی در وزارت ورزش و جوانان که خود از اساتید دانشگاه محسوب می‌شود بسیار خوب و سازنده است. همچنین با دیگر دانشگاه‌ها مانند آزاد نیز رابطه بسیار خوبی حاکم شده است و ما درصدد تقویت هر چه بیشتر آن هستیم.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که در گذشته متاسفانه قول‌هایی که درباره پاداش به دانشجویان قهرمان داده شده با حساب و کتاب نبوده است، اظهار کرد: این گونه قول‌هایی که به آن عمل نشده است، باعث دلخوری بسیاری از قهرمانان دانشجو شده، اما من در این جلسه می گویم هر کدام از دانشجویان کاراته کار که در رقابت‌های جهانی مونته نگرو موفق به کسب مقام شود تمام سعی خود رامی کنیم تا به صورت مادی و معنوی از آنها تقدیر کنیم.

نظر شما