شناسهٔ خبر: 17524 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

غفاری: «ستاره شرقی» به دلیل کمبود بودجه در آستانه تعطیلی است

«ستاره شرقی» عنوان تله فیلمی به کارگردانی علی غفاری با موضوع زندگی فضل‌ابن شاذان مرادی، از یاران امام رضا (ع) است که عصر امروز سکانسهایی از آن در شهرک سینمایی غزالی با حضور جمعی از مسئولان صدا و سیما فیلم برداری شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام سید رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، قربانی نماینده مجلس نیشابور، طهماسبی معاون امور استان‌ها و سهرابی مدیر روابط عمومی صدا و سیما از جمله مسئولانی بودند که عصر امروز سر صحنه این تله فیلم «ستاره شرقی» به کارگردانی علی غفاری حاضر شدند و از مراحل ساخت و تولید این سریال بازدید و با عوامل این پرژه گفت‌وگو کردند.

«ستاره شرقی» به سفارش صداوسیمای مرکز خراسان است که زندگی فضل‌ابن شاذان مرادی را از دوران امام رضا(ع) تا زمان امام حسن عسگری(ع) نمایش می‌دهد.

تا به امروز ۵۰ درصد کار تصویربرداری انجام شده و عوامل اصلی این تله‌فیلم در شهرک غزالی مستقر هستند. تا به امروز بازیگرانی چون محمود پاک نیت در نقش فضل بن شازان، انوشیروان ارجمند (جابربن بغدادی)، کاوه خداشناس(سهراب داماد فضل)، افشین نخعی (کمال)، ماشالله شاهمرادی (راهزن)، گیتی قاسمی (همسر فضل)، و سمیرا حسینی (دختر فضل) روبروی دوربین رفته اند.

داستان سکانس امروز درباره این است که جابربن معاذ به نیشابور آمده و خودش را نماینده امام حسن عسگری(ع) معرفی می‌کند و به فضل تهمت می‌زند که وی از دین خارج شده و امام او را از نمایندگی خود در خراسان ترد کرده است.

انوشیروان ارجمند در نقش جابربغدادی در جلسه‌ای با حضور مسئولان گفت: مجید میرفخرایی بزرگترین طراح صحنه ایران است و من در تمام فیلم‌های تاریخی که بازی کرده‌ام و ایشان حضور داشته کارش متفاوت بوده است. به نظرم بودجه خوبی در حد این طراح صحنه بزرگ برای این سریال پیش بینی نشده و مشکلات بودجه به قوت خود باقی است. کار ما در حد و اندازه یک کار سینمایی است و کارگردان هم از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است تا کیفیت کار در حد تله فیلم باقی نماند.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنم نگاه دوباره‌ای به بودجه کار داشته باشید تا این کار قدم خوبی برای کارگردانان دیگر باشد.

محمود پاک نیت نیز به عنوان بازیگر نقش فضل بن شاذان در این جلسه گفت: معتقدم آنطور که انتظار می‌رود برای بزرگان و شخصیت‌های تاریخی سرمایه گذاری نشده و باید بدانیم که این شخصیت‌های تاریخی چه زحمت‌هایی در طور تاریخ کشیده اند.

غفاری کارگردان تله فیلم «ستاره شرقی» نیز توضیح داد: ما برای این تله فیلم یک ماه فیلمبرداری داشتیم که علاوه بر آن باید دیدگاه‌مان نسبت به فضل بن شاذن فاخر باشد. نگرانی‌ام این است که این اولین تله فیلم تاریخی آخرین تله فیلم نشود. این فیلم بدون تعارف در آستانه تعطیلی است. اما تلاش می‌کنیم کمبودها کمتر دیده شود.

وی افزود: ما انتظار حمایت داریم و به عنوان یک فیلمساز باید برای ادامه کار خیالمان راحت باشد. ما به دلیل مشکلات مالی مجبور شدیم خیلی از سکانس‌ها را حذف کنیم.

مجید میرفخرایی طراحی صحنه و لباس در پایان گفت: هرجا نام حضرت رضا(علیه السلام) باشد نمی‌توانم پاسخ منفی بدهم. آنچه می‌بینید بیشتر از‌ آن چیزی است که در پشت صحنه است. و امیدوارم بتوانیم به این فیلم پرو بال دهیم و امیدوارم این حرکت‌ها ادامه پیدا کند.

«ستاره شرقی» ساخته علی غفاری است که تهیه‌کنندگی آن را علی لدنی بر عهده دارد و به دوران تاریخی حکومت خلفای عباسی می‌پردازد.

محمود پاک نیت، انوشیروان ارجمند،کاوه خداشناس، افشین نخعی،غلامرضا واعضان منش، ماشاالله شاهمرادی زاده، سمیرا حسینی، آزاده ریاضی، نیکی قاسمی، تورج فرامرزیان و... در این فیلم بازی می‌کنند.

نظر شما