شناسهٔ خبر: 17547 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام شرایط شرکت معلولین در کنکور 93

سازمان سنجش در ادامه اعلام شرایط شرکت داوطلبان در کنکور سراسری سال 93، شرایط شرکت داوطلبان معلول را اعلام کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلباني‌ كه‌ يكي‌ از بندهاي‌ ۱يا ۲ يا ۳ يا ۴ و يا ۵ رديف‌ ۲۲ (بند معلوليت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاري‌ کرده و مدرك‌ مورد تاييد از سازمان بهزيستي را نيز در زمان ثبت نام براي سازمان سنجش ارسال کرده اند در مقابل‌ عنوان‌ معلوليت‌ در كارت‌ شركت در آزمون، نوع‌ معلوليت‌ درج‌ شده‌ است‌. 

 

چنانچه‌ داوطلبي‌ يكي‌ از بندهاي‌ مذكور را علامتگذاري‌ و مدرك ‌مورد تاييد را نيز ارسال کرده ولي‌ در كارت‌ شركت در آزمون وي عنوان معلوليت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ با به همراه داشتن گواهي معلوليت مراتب‌ را سريعاً به‌ نماينده ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور مستقر در واحد رفع‌ نقص‌ براساس جدول شماره۲ اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ وضعيت‌ وي‌ مشخص‌ شود. 

داوطلبان‌ مشمول‌ هريك‌ از بندهاي ۳ و ۴ مندرج در بند (ج) و همچنين بند ۱۰ مندرج در بند (د) فوق لازم‌ است‌ قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ با مراجعه به باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاعيه وضعيت‌ خود را مشخص‌كرده ‌باشند، بديهي‌ است‌ در حين‌ اجراي‌ آزمون‌ و بعد از آن‌ اقدامي‌ انجام‌ نخواهد شد.

همچنین سازمان سنجش شرایط دفترچه‌هاي سوال گروههاي آزمايشي پنج‌گانه و شخصي‌سازي آنها را اعلام کرد. 

بر این اساس در آزمون سراسري سال ۱۳۹۳ به هر داوطلب در كليه گروههاي آزمايشي يك پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومي«دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصي «دفترچه شماره ۲») داده مي‌شود. داوطلبان داراي ديپلم بهياري و يا شاغل بهيار در گروه آزمايشي علوم تجربي و داوطلبان داراي مدرك پيش‌دانشگاهي علوم و معارف اسلامي در گروه آزمايشي علوم انساني علاوه بر پاسخگويي به سوالات دفترچه‌هاي عمومي(دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) باید به سوالات دفترچه اختصاصي شماره ۳ نيز پاسخ دهند.

داوطلبان در كليه گروههاي آزمايشي مي‌بايست پاسخ سوالات دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي را در همان يك برگ پاسخنامه تحويل شده علامتگذاري کنند. 

كليه سؤالات آزمون عمومي (دفترچه شماره ۱) و اختصاصي (دفترچه شماره ۲) داوطلبان در هر يك از پنج گروه آزمايشي، شخصي‌سازي شده و شماره داوطلبي، نام خانوادگي و نام هر داوطلب بر روي جلد دفترچه آزمون وي درج شده و اين دفترچه‌ها داراي تنوع است.

پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومي(دفترچه شماره ۱) داوطلبان كليه گروههاي آزمايشي در يك بسته نايلوني و هر يك از دفترچه‌هاي آزمون اختصاصي (دفترچه‌هاي شماره ۲ و يا ۳) نيز در بسته‌هاي نايلوني جداگانه تحويل داوطلبان خواهد شد.

دفترچه‌ مربوط به درس معارف غير اسلام (ويژه داوطلبان اقليتهاي ديني) و يا درس زبان غيرانگليسي در كليه گروه‌هاي آزمايشي در دروس عمومي، دفترچه مربوط به زبان تخصصي آلماني و فرانسه در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي و دفترچه‌هاي شماره ۳ در گروه آزمايشي علوم تجربي (سؤالات درس بهياري) و در گروه آزمايشي علوم انساني (سؤالات درس اصول عقايد و فقه) نيز شخصي‌سازي شده و مشخصات داوطلبان بر روي جلد دفترچه درج شده است. 

 

نظر شما