شناسهٔ خبر: 17608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‎ها 18 آبان آغاز می‎شود

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 18 تا 24 آبان ماه امسال در مصلای تهران برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ بنا براعلام عصر سه شنبه روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهران عباسی انارکی افزود: به منظور تسهیل در امور اجرایی و غرفه سازی، محل بر گزاری نمایشگاه از ۵ روز قبل در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت تا نسبت به غرفه آرایی و آماده سازی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب فعالیت های این دوره از نمایشگاه با حضور و مشورت و همراهی تشکل های صنفی و مطبوعاتی و صاحبنظران بخش مطبوعات و اطلاع رسانی کشور انجام می شود، اظهار داشت: ضوابط حضور رسانه ها، تعرفه واگذاری غرفه ها، متراژ اختصاصی رسانه ها، و برخی مسائل جزئی اجرایی و برنامه های جنبی در حال تدوین است و به زودی از طریق سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

انارکی درادامه به تخفیف ویژه نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری ها برای نشریات و رسانه های نوپا اشاره کرد و افزود: چینش غرفه ها و جانمایی رسانه ها در این دوره در اختیار صنوف مطبوعاتی و با مشورت با رسانه ها انجام خواهد شد و معاونت مطبوعاتی تصدی گری در این حوزه نخواهد داشت.

رئیس هیت مدیره موسسه نشر آوران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از تشکیل کارگروه های متعدد و متنوعی در این دوره خبر داد و گفت: کمیته های مطبوعات و خبرگزاری ها، رسانه های خارجی، اطلاع رسانی و تبلیغات و کمیته نشست های تخصصی و جانبی و ...از جمله این کمیته ها است.

انارکی با اشاره به حضور جوانان و دانشجویان علاقه مند به حوزه مطبوعات و رسانه به خصوص از شهرستان ها در این دوره نمایشگاه پیش بینی هایی درباره حضور ویژه اساتید ارتباطات و پیشکسوتان مطبوعاتی نویسندگان و سردبیران مطرح کشور در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در تلاش هستیم برای توجه بیشتر به بخش اطلاع رسانی فضای ویژه ای هم در اختیار روابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف که خواستار حضور در نمایشگاه هستند قرار گیرد.

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص نشریات استانی نیز توضیح داد: مشارکت نشریات استانی نیز به دو شکل پیش بینی شده به طوریکه آن دسته از نشریاتی که توان اجرایی متناسبی دارند، با غرفه ای مستقل در نمایشگاه شرکت کنند و دسته دیگر با همکاری ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت متمرکز، در نمایشگاه حاضر شوند.

نظر شما