شناسهٔ خبر: 17611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌ نامه‌ برای پیوند دانشگاه و مسجد

دانشگاه صنعتی شریف در راستای هم‌افزایی، استفاده متقابل از توان و ظرفیت دانشگاه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تفاهم‌نامه‌ای با ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، منعقد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم امضای این تفاهم‌ نامه ‌۸ ماده‌ای با حضور حجت الاسلام ارباب سلیمانی - دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و روستا آزاد - رئیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این تفاهم نامه با موضوع راه‌اندازی کانون‌های فن‌آور کارآفرین، آموزش کارآفرینی فرهنگی، توسعه سواد دیجیتال در بستر آموزش الکترونیک برای اعضای کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، توانمندسازی نخبگان و کادر تخصصی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در موضوع کارآفرینی و فناوری، ایجاد دالان فناوری با رویکرد فرهنگی در کانون های فرهنگی مساجد و ارتباطی مستحکم بین دانشگاه و مساجد کشور به امضا رسید.

توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد کشور، ارتباط دانشگاه، صنعت و مسجد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توسعه فناوری‌های نوین و زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در کانون‌های فرهنگی مساجد و توانمندسازی نخبگان و کادر تخصصی کانون‌های مساجد در موضوع کارآفرینی و سواد دیجیتال از اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

انجام هماهنگی‌های سازمانی و بین سازمانی در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه، نظارت بر فرایندهای اجرایی و آموزشی، مدیریت سامانه آموزش الکترونیک کانون‌های مساجد و پرتال ستاد عالی، پیگیری راه‌اندازی کانون‌های تخصصی نخبگان و کارآفرین براساس ضوابط موجود و به حد مقدور و حمایت از آثار و تولیدات فاخر کارآفرینان و نخبگان مسجدی و ایجاد بازار فروش از جمله تعهداتی است که به امضای دو طرف رسیده است.

نظر شما