شناسهٔ خبر: 17613 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اتمام بازنگری رشته الهیات در مقطع کارشناسی

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران آخرین وضعیت بازنگری رشته الهیات را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام محمد رضا امام گفت: دانشکده الهیات دانشگاه تهران یکی از مراکزی است که در بازنگری‌ها موثر بوده و خیلی از مراکز علمی فعالیت های این دانشکده را مد نظر قرار داده و از آن تبعیت می کنند.

وی ادامه داد: باید این را بدانیم بازنگری در رشته الهیات یک مقدار با رشته‌های فنی متفاوت است. رشته‌های فنی رشته های به روزی هستند.  تغییرات آنها سریع است اما رشته هایی مانند رشته الهیات سرعتی برای تغییر ندارد و گاهی حتی می طلبد که به متون اصیل و قدیمی در این زمینه بیشتر توجه شود. یک عنوان مثال در این رشته باید به قرآن، مراجعه شود یکی از مشکلاتی که ما اکنون با آن روبرو هستیم این است که مقداری از قرآن و سنت فاصله گرفته ایم.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران افزود: برای همین ما می خواهیم آن را برگردانیم به متون اصیل، لذا یک مقدار باید با متانت و حوصله بیشتر این رشته بازنگری شود اما بازنگری که صورت می گیرد یک بازنگری حساب شده مبتنی بر کتاب، سنت و منابع اصیل است.

وی ادامه داد: اکنون وقتی مقاله، کتاب، رساله ای ارایه می شود اولین موضوعی که با آن توجه می کنیم این است که چقدر به متون قدیم و اصیل مراجعه کرده تا اینکه بگوییم که چقدر به مقالات جدید مراجعه کرده است، البته منابع جدید نیز مورد توجه ما هستند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران افزود: رشته الهیات در مقطع کارشناسی به طور کامل بازنگری شده، همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز اکثر رشته‌های آن بازنگری شده است و در مقطع دکتری نیز رشته های الهیات درحال بازنگری است و همچنین گرایش های جدیدی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بازنگری که صورت می گیرد به اداره کل برنامه ریزی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه‌ها ارسال می شود و سپس برای تایید به شورای تحول علوم انسانی ارایه می شود. 
 

 

نظر شما