شناسهٔ خبر: 17639 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«یوزپلنگ ایرانی» که خودش را به برزیل رساند

اسماعیل جباری از انیمیشن سازان لاهیجانی به تازگی کار ساخت انیمیشن کوتاه «جام جهانی با یوزپلنگ ایرانی» را به پایان رساند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ انیمیشن کوتاه چهار دقیقه ای «جام جهانی با یوزپلنگ ایران» که به مناسبت برگزاری جام جهانی 2014 برزیل ساخته شده است درباره یوزپلنگ ایرانی است که در بحبوحه جام جهانی و بازی ایران و آرژانتین در یک سفر طولانی خود را از ایران به برزیل می‌رساند و به کمک بازیکنان تیم ملی ایران می شتابد.

اسماعیل جباری از انیمیشن‌سازان فعال و موفق لاهیجانی و مسئول گروه پویانمایی «ابریشم کهن» تاکنون انیمیشن‌های "سایه"، "تاتی"، "شکار مگس" (بهترین فیلم انیمیشن کوتاه اولین جشنواره فیلم رحمت، آذر 1388، چالوس)، انیمیشن دوازده قسمتی "لاک‌پشت کوچولو"، "چهارشنبه آخر سال"، "پل عابر"، "آه"، "نریز روی زمین، "حکم به کشتن مگس"،"روز درختکاری"، "یک روز خوب یک روز بد"، "فکر نان کن که خربزه آب است" را ساخته است.

وی حضور موفق و شایسته‌ای در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز داشته که از آن جمله  می‌توان به کسب دیپلم افتخار بهترین انیمیشن کوتاه برای فیلم کوتاه پویانمایی "پل عابر" در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سنندج (کوسالان) و حضور در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم ستاره شیگن قزاقستان با فیلم کوتاه پویانمایی "شکار مگس" اشاره کرد.

از گروه پویانمایی ابریشم کهن انیمیشن سیزده قسمتی با عنوان "گیل آباد " با موضوع مثل های گیلانی به سفارش شبکه باران پخش گردیده است.

عواملی که در ساخت انیمیشن کوتاه "جام جهانی با یوزپلنگ ایرانی" همکاری داشته‌اند، عبارتند از: نور، تصویر، رندر، گرافیک، کامپوزیت،  تدوین و کارگردانی: اسماعیل جباری، نویسنده فیلمنامه: محمد وهابی، انیماتور و مدل سازی: ابراهیم جباری، تهیه‌کننده: محمد وهابی، مجری طرح: گروه پویانمایی ابریشم کهن لاهیجان.

نظر شما