شناسهٔ خبر: 17650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دربست آزادی» در آزادی

مهرشاد کارخانی کارگردان سینما دلایل اکران آخرین فیلمش با عنوان «دربست آزادی» همزمان با جام جهانی فوتبال را تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهرشاد کارخانی کارگردان فیلم «دربست آزادی» درباره انتخاب این فصل از اکران برای فیلم تازه اش که از امروز ۲۸ خرداد در ۱۰ سینمای پایتخت روی پرده می‌رود، گفت: شرایط برای اکران فیلم‌هایی همانند «دربست آزادی» هموار نیست و فیلمسازان سینمای مستقل در این مسیر با سختی هایی مواجه می شوند.

وی درباره برخی از این سختی‌ها توضیح داد: جریان اصلی اکران متعلق به فیلم های دولتی است و تصمیم‌گیرندگان اکران به فیلم‌هایی همانند «دربست آزادی» که از سینمای مستقل می آیند توجه زیادی نمی‌کنند.

کارخانی درباره اکران این فیلم هم زمان با جام جهانی فوتبال و تاثیر رقابت‌های ورزشی بر فروش فیلمش بیان کرد: این روزها همه توجهات به سمت مسابقات جام جهانی فوتبال است و قطعا این امر بر فروش فیلم ها هم تاثیر دارد ولی این زمان برای اکران به ما پیشنهاد شد و با بررسی هایی که با تهیه کننده فیلم انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این فیلم را به سرگروهی سینما آزادی در این مقطع اکران کنیم. دلیل تصمیم‌مان هم این بود که با توجه به مضمون و قصه فیلم «دربست آزادی» ممکن بود نتوانیم این فیلم را در فصل مناسب تری روی پرده بفرستیم.

کارگردان فیلم «ریسمان باز» ضمن تشکر از همراهی مجموعه سینما آزادی برای اکران این فیلم گفت: «دربست آزادی» به سر گروهی سینما آزادی اکران خواهد شد و در این مسیر همراهی های علیرضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی برای اکران این فیلم شامل حال ما شد.

کارگردان فیلم «اکباتان» در پایان حرف هایش گفت: امیدوارم این فیلم در زمان اکرانش با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

«دربست آزادی» عنوان تازه ترین فیلم مهرشاد کار خانی است که از حضور در بخش اصلی مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر جاماند و در بخش تازه نوعی تجربه اکران شد. این فیلم تازه‌ترین ساخته کارخانی بعد از فیلم «اکباتان» است که این فیلم قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

«دربست آزادی» از صبح چهارشنبه ۲۸ خرداد در گروه سینمایی آزادی اکران شده است.

یکی از بازیگرانی که در فیلم «دربست آزادی» ایفای نقش کرده است دختر علی پروین چهره شناخته شده فوتبال کشور است که این مربی با سابقه برای اکران این فیلم در جشنواره سی و دوم فجر حاضر شد. 

در خلاصه داستان «دربست آزادی» آمده است: دو جوان یک روز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلب‌شان در شهر راهی شوند...

در این فیلم امید علومی، حسام شجاعی، سحر قریشی، سروش صحت، لادن پروین، مانی حیدری، کرامت رودساز، ذبیح افشار با حضور شهره قمر و با هنرمندی رضا ناجی به ایفای نقش می‌پردازند.

نظر شما