شناسهٔ خبر: 17657 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قصدمان کوچک کردن جایزه شهید آوینی نیست

صفاجو، مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ما نه تنها قصدمان کوچک کردن جایزه شهید آوینی نیست بلکه بزرگ کردن نام این شهید با تاکید بر موضوعاتی می‌باشد که امروز مورد توجه ماست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ شهنام صفاجو، مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند گفت: ما نه تنها قصدمان کوچک کردن جایزه شهید آوینی نیست بلکه بزرگ کردن نام این شهید با تاکید بر موضوعاتی می‌باشد که امروز مورد توجه ماست.

وی افزود: جایزه شهید آوینی در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شد. جشنواره سینما حقیقت هم اینگونه بود. اما مجموعه مرکز گسترش به عنوان متولی این رویداد با مدیریت آقای طباطبائی نژاد به این نتیجه رسید که این جشنواره‌ها با یک جریان حرفه‌ای و دارای استاندارد برگزار شود. در همه جشنواره‌های استاندارد دنیا معیار قضاوت برای فیلم‌ها مدت زمان آنها است که فیلم‌ها را به سه دسته مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند تقسیم می‌کند.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: ما معیار را استاندارد جهانی قرار دادیم اما هر جشنواره‎ای در دنیا نسبت به برخی جریان ها و افراد علاقه خاصی دارد. علایق خاص ما پرداختن به مستندهای حوزه مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که منبعث از تفکرات و نظرات شهید آوینی هستند. ما جشنواره را بدون توجه به گونه‌های موضوعی در راستای آنچیزی که استاندارد است برگزار می‌کنیم اما یک توجه ویژه به آنچه علاقمند هستیم داریم.

صفاجو خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالاترین جایزه‌ای که در جشنواره شهید آوینی داده شد ۷ میلیون بود. امسال بالاترین جایزه ۱۲ میلیون تومان است. در ضمن فیلم‌هایی که در بخش جایزه شهید آوینی قرار می‌گیرد ممکن است در قسمتهای دیگر جشنواره سینما حقیقت نیز مقام بیاورند.

وی در مورد جوایزه هشتمین دوره «سینما حقیقت» گفت: هریک از مستند‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه، یک جایزه دارند که در مجموع ۳ جایزه می‌شود. جوایز پژوهش، جایزه ویژه هیات داوران و امور فنی هم در صورت تشخیص هیات داوران به مستندهای برتر اختصاص پیدا می‌کند. جایزه بهترین فیلم جشنواره هم مختص به تهیه‌کنندگان فیلم مستند است. در بخش شهید آوینی هم ما سه جایزه در نظر گرفتیم. ما در این جشنواره یک بخش تصویر عاشورا هم داریم که یک جایزه دارد. این جایزه مخصوص بهترین فیلم دینی و آئینی است که دارای مفاهیم عاشورایی باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص حمایت این مرکز از تولید فیلم‌های دفاع مقدسی که همواره مورد تاکید مدیران سازمان سینمایی بوده است، گفت: چون برگزار کننده جشنواره سینما حقیقت خودش تولید کننده هم هست، ساخت مستند دفاع مقدس در اولویت مرکز قرار می‌گیرد.  در همه جای دنیا برگزار کنندگان جشنواره‌ها مستقل هستند. آقای طباطبائی‌نژاد نیز همواره بر این نکته تاکید داشته‌اند که برگزار کنندگان جشنواره مستقل شوند ولی هنوز این امر محقق نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما