شناسهٔ خبر: 17683 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از استادان بازنشسته در راهنمایی پایان نامه

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت اعضای هیأت علمی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بخشنامه جدیدی صادر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، متن کامل بخشنامه دانشگاه آزاد در خصوص راهنمایی و مشاوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی به این شرح است: 

" در صورت تکمیل ظرفیت اعضای هیأت علمی هر گروه آموزشی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان، مدیر گروه موظف است برای استفاده از ظرفیتهای خالی اعضای هیأت علمی سایر واحدها و مراکز دانشگاهی و سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وزارتخانه های علوم و بهداشت اقدام کند؛ در همین ارتباط از همکاری اعضای هیأت علمی بازنشسته در مرتبه استادیاری به بالا برای راهنمایی و مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و رساله دکتری تخصصی استفاده شود.

چنانچه افزایش زمان طول تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل کمبود استاد راهنما باشد، دانشجویان از پرداخت شهریه ثابت مربوط به این زمان معاف و جزء سنوات تحصیلی شان محسوب نخواهد شد.

تبصره: در خصوص دانشجویان مشمول، باید وضعیت نظام وظیفه مشخص شود.

بلافاصله پس از تحویل صورتجلسه دفاع دانشجویان از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و رساله دکتری تخصصی به اداره پژوهشی و فناوری واحد دانشگاهی، ظرفیت جدید برای استادان راهنما و مشاور مربوط توسط مسئول ذیربط در نظر گرفته شود.

 این بخشنامه به تایید رئیس دانشگاه آزاد رسیده و هم اکنون در دانشگاه آزاد لازم الاجراست.

 

نظر شما