شناسهٔ خبر: 17692 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خواننده ایرانی اپرا به‌دنبال تالاری برای اجرا

سولیست پیشین ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی با تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی از انتشار قریب الوقوع دو آلبوم موسیقایی و برگزاری یک کنسرت در صورت پیدا کردن تالاری برای اجرا خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رشید وطن‌دوست درباره فعالیت این روزهایش اینگونه گفت: از مدت‌ها قبل رایزنی هایی را با مدیریت وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد انجام داده بودیم که کنسرتی را در قالب اپرا به رهبری هانیبال یوسف برگزار کنیم که متاسفانه تا امروز به دلیل اینکه تالاری برای اجرا پیدا نشده است، به نتیجه نهایی نرسیده ایم بنابراین نمی توانم تاریخ دقیقی را برای برگزاری کنسرت اعلام کنم.

وی گفت: این کنسرت در صورت برگزاری می تواند یکی از متفاوت ترین اجراهای زنده ای باشد که تاکنون در عرصه موسیقی انجام دادم چرا که دارای ویژگیهای جالب توجهی است که می تواند برای مخاطبان موسیقی جذاب باشد از این جهت تمام تلاش خود را انجام می دهم که به زودی این کنسرت برگزار شود.

این خواننده اپرا با اشاره به پایان تولید تازه ترین آلبوم های خود توضیح داد: آلبوم موسیقی «به او بگویید» با ترکیبی از ۱۸ قطعه کلاسیک به زبان ایتالیایی به زودی منتشر می‌شود. در این آلبوم علاوه بر خوانش قطعاتی به زبان ایتالیایی، یک قطعه به زبان آلمانی اجرا شده که برای من تجربه متفاوتی بود. همچنین آلبوم دیگری به نام «آیریلیق» (جدایی) هم در دست انتشار دارم که به زودی در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار خواهد گرفت.

وطن‌دوست در پایان با اشاره به این آلبوم آذری بیان کرد: در این آلبوم ۱۲ قطعه با موسیقی علی سلیمانی و فرهاد ابراهیمی و نوازندگی پیانوی صادق چنگیزاف برای مخاطبان موسیقی ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های این آلبوم نوازندگی شگفت‌انگیز چنگیز اف در مقام پیانیست است که شیوه منحصر به فردی است و فکر می‌کنم برای علاقه‌مندان موسیقی آذربایجانی جالب توجه باشد.

رشید وطن دوست از جمله خوانندگان قدیمی آواز کلاسیک است که دوران جوانی بعد از پذیرفته شدن و گذارندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فرا گرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. او طی سال‌های ۴۷ و ۴۸ به استخدام اپرای تهران در آمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت.

این خواننده بیش از بیست سال تکخوان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، ۱۰ سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است. وطن‌دوست سال ۶۷ از سوی شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

تازه‌ترین اجرای زنده رشید وطن‌دوست در مقام خواننده در کنسرت بینافرهنگی هانیبال یوسف در مرکز همایش های برج میلاد به عنوان خواننده مهمان بود.

 

نظر شما