شناسهٔ خبر: 17717 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قیمت آثار پاچکو؛ از 300 تا 600 هزار تومان

گابریل پاچکو، تصویرگر مکزیکی به ایران آمده و آثار خود را به معرض نمایش و فروش گذاشته است. قیمت هر اثر از 300 تا 600 هزار تومان است و بخشی از عواید فروش آن به موسسه خیریه تعلق می‌گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، نمایشگاه آثار گابريل پاچکو تصویرگر سرشناس مکزیکی، چهارشنبه ۲۸ خرداد در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه در نخستین روز خود با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد.

پاچکو درباره برگزاری نمایشگاه در ایران گفت: خیلی خوشحالم که برای نخستین بار توانسته‌ام در ایران نمایشگاهی برگزار کنم؛ برپایی نمایشگاه در ایران و استقبال از آن، همچنین برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی در این کشور، برای من تجربه بسیار ارزشمندی است.

این تصویرگر مکزیکی درباره آثار خود نیز یادآور شد: برخی از این آثار به صورت دیجیتال و برخی دیگر با تکنیک دستی و با استفاده از چسب، اکریل، رنگ و ... تهیه و طراحی شده است. سعی می ‌کنم درباره تکنیک این آثار در کارگاه‌های آموزشی که طی روزهای آینده در تهران برگزار می‌شود، بیشتر با هنرجویان صحبت کنم.

سفر پاچکو به ایران به دعوت استودیو «دانه آب» به مدیریت دو تصویرگر ایرانی نرگس محمدی (هاسمیک) و سولماز جوشقانی و با حمایت و همراهی نهادهایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجله تخصصی شهرزاد و خانه هنرمندان ایران صورت گرفته است.

گابریل پاچکو که در سال ۱۹۷۱ در مکزیک به دنیا آمده و در حال حاضر در اسپانیا و آرژانتین به کار و زندگی مشغول است، تاکنون جوایز بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی همچون بلونیا، بلگراد، چیتا، براتیسلاوا، سارمده، مکزیک، پرتغال، ژاپن، کره و کرواسی به دست آورده است.

در نمایشگاه آثار پاچکو در خانه هنرمندان، ۳۰ اثر از این هنرمند مکزیکی روی دیوار رفته است که بخشی از عواید فروش آن به کودکان تحت پوشش موسسه خیریه مهرآفرین تعلق خواهد گرفت.

 

آثار گابریل پاچکو، ایستاست و حرکت در آن معنی ندارد. فضایی که تصویر شده، غمگنانه است. نشانی از شادی در چهره کودکان دیده نمی‌شود. رنگ غالب، خاکستری است.

قیمت ۳۰ اثری که در نمایشگاه پاچکو در برابر دید علاقه‌مندان قرار گرفته از ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و از هر اثر، سه نسخه به فروش می‌رسد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۶ تیر از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

پاچکو همچنین اول تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک از تجربیات خود در زمینه تصویرگری می‌گوید.

نظر شما