شناسهٔ خبر: 17729 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معضل طلاق در ایران؛ سوژه پوران درخشنده برای فیلم جدیدش

پوران درخشنده از نگارش نهایی فیلمنامه تازه اش با عنوان «خانم مال معرفی کنید» تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت: پاییز امسال فیلم را کلید خواهم زد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ پوران درخشنده درباره آخرین وضعیت نگارش فیلمنامه تازه اش با نام «خانم مال معرفی کنید» گفت: می توانم بگویم تا به امروز و به طور کلی نگارش نسخه اولیه فیلمنامه به پایان رسیده است و مشغول بازنویسی آن هستم که می خواهم با تمرکز بیشتری روی آن کار کنم.

کارگردان فیلم «شمعی در باد» ادامه داد: مراحل تحقیق و پیش از نگارش فیلمنامه «خانم مال معرفی کنید» از 2 سال پیش آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. طرح این فیلمنامه مربوط به پیش از ساخته شدن فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» است و یکی از فیلمنامه هایی است که علاقه زیادی به آن دارم و تحقیقات زیادی روی آن انجام داده ام.

وی در پایان درباره زمان تولید فیلمنامه «خانم مال معرفی کنید» گفت: نزدیک به یک و ماه نیم دیگر بازنویسی فیلمنامه تکمیل می شود. عجله ای برای کلید زدن فیلم ندارم و فکر می کنم با در نظر گرفتن مراحل پیش‌تولید و انتخاب بازیگران هم‌زمان با فصل پاییز «خانم مال معرفی کنید» را جلوی دوربین ببرم.

«خانم مال معرفی کنید» تازه‌ترین فیلمنامه پوران درخشنده است.  او 2 سال پیش با فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که «هیس دخترها فریاد نمی زنند» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.

طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، فرهاد آییش ، هادی مرزبان در آخرین فیلم درخشنده به ایفای نقش پرداختند.

«خانم مال معرفی کنید» درباره معضل طلاق در جامعه است و مانند کارهای قبلی درخشنده از فضای اجتماعی برخوردار است. همانطور که از نام فیلم مشخص است موضوع آن درباره این است که زنان هنگام طلاق برای دریافت مهریه و نفقه لازم است میزان اموال شوهر را اعلام کنند.

نظر شما