شناسهٔ خبر: 17789 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۹۰ نشست تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مسئول کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم گفت: با توجه به محدودیت فضا و زمان که در نمایشگاه قرآن در مجموع ۸۵ تا ۹۰ نشست علمی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن شاهد حضور کمیته‌های مختلف با برنامه‌های علمی و تخصصی است که برگزاری نشست های تخصصی نیز در این راستا قرار دارد؛ در مجموع در نمایشگاه بیست و دوم با همکاری کمیته‌های مختلف، شاهد برپایی ۸۵ تا ۹۰ نشست در موضوعات مختلف با محوریت کاربرد مفاهیم قرآن کریم در زندگی خواهیم بود.

محمدرضا معینی، مسئول کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم در جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به برنامه‌های علمی و نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت فضا و زمان که در نمایشگاه قرآن داریم و ساعت بازدید از نمایشگاه قرآن که روزانه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ است، در هر روز از نمایشگاه قرآن بیشتر از سه نشست نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه نشست‌های کمیته‌های مختلف برای برگزاری در طول نمایشگاه در کمیته علمی نمایشگاه قرآن بررسی شده است، عنوان کرد: برخی از کمیته‌ها هنوز برنامه نشست‌های تخصصی خود را به ما اعلام نکرده‌اند که اگر اعلام کنند به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم. در نشست‌هایی که از سوی کمیته‌های مختلف اعلام شده تاحدودی دخل و تصرف هم داشته‌ایم و به طور مثال برخی نشست‌ها که ارتباطی به کمیته مربوطه نداشته را به سایر کمیته‌ها واگذار کرده‌ یا حذف کرده‌ایم.

معینی افزود: در مجموع ۸۵ تا ۹۰ نشست علمی برای بیست و دومین نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شده که روز دوشنبه، دوم تیرماه ماه ضمن رونمایی از آلبوم این نشست‌ها، گزارش برگزاری نشست‌ها نیز اعلام می‌شود. هدف از دخل و تصرف در تعداد و موضوعات نشست‌های علمی کمیته‌های مختلف این بوده است که فضای بهتری برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن فراهم شود.

نظر شما