شناسهٔ خبر: 17821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بچه‌های تیم ملی شب گذشته از جشنواره فیلم بی اف اف جایزه گرفتند

فیلم «ماهی وگربه» ساخته شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهرسیفی نشان ویژه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم بِلد اسلوونی را دریافت کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرآنلاین؛ شنبه شب گذشته درمراسم اختتاميه اين جشنواره درحاليكه «ماهي وگربه»  با هفت فيلم ديگر رقابت می‌کرد، از سوی هيأت داوران برای ساخت اثري جسورانه و نواورانه مورد تقدير قرار گرفت ونشان ويژه جشنواره را دریافت کرد وسپس جايزه بهترين فيلم از نگاه تماشاگران به اين اثر تعلق گرفت

شهرام مكري كه براي شركت در اين جشنواره به اسلووني سفر كرده است هنگام دريافت جايزه با اشاره به بازي فوتبال تيم ايران مقابل آرژانتين گفت:«شجاعت واقعي را امشب فوتباليست‌هاي ايراني داشتند.» این کارگردان در مراسم اختتامیه جايزه خود رابه تيم فوتبال ايران تقديم كرد.

بي. اف. اف. كه نام اختصاري جشنواره بين المللي فيلم بِلد است از تاريخ بيست وهفت تا سي ويك خرداد در شهر زيبا وتوريستي بِلد در كشور اسلووني برگزار مي‌شود. امسال دربخش رقابتي این جشنواره فيلم‌هايي از كشورهاي فرانسه، هلند، أمريكا، استراليا وهندوستان حضورداشتند.جايزه بهترين فيلم جشنواره را فيلم «دره تاريك» از كشور استراليا گرفت وجايزه بهترين بازيگر زن به  «ويوي أنالؤ» از كشور امريكا وبهترين بازيگر مرد به «بونوييت پلوورده» از كشور فرانسه تعلق گرفت. فيلم «آخرين تماس» از اقيانوسییه جايزه بهترین فيلم مستند را دريافت كرد.

بيست وسه فيلم در بخش‌های مختلف این جشنواره به نمايش درآمد و جايزه تماشاگران جشنواره از میان تمامی این فیلم‌ها به «ماهی و گربه» محصول ایران‌نوین فیلم اهدا شد.

پخش كننده بين المللي اين فيلم محمد اطبايي است. جشنواره ادينبورو انگلستان میزبان بعدی «ماهی و گربه» خواهد بود.

نظر شما