شناسهٔ خبر: 17827 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جام‌جهانی از المپیک و اسکار جلو زد

استقبال از جام جهانی در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی از جمع توجه جامعه جهانی به اسکار و المپیک هم بیشتر بوده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  بنابر داده‌های ارایه شده تا روز جمعه نتیجه‌های حاصل این بوده که این تورنمنت فوتبال از هر اتفاق بزرگ دیگری توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. تنها در هفته اول شروع جام جهانی، صحبت‌ها و فعل و انفعالات کاربران فیسبوکی درباره جام جهانی بیشتر از صحبت ها درباره مراسم های اسکار، سوپر بول و المپیک زمستانی روی هم بوده است.

بین روزهای دوازدهم تا هجدهم ماه ژوئن (22 تا 28 خرداد) 141 میلیون نفر 459 میلیون فعل و انفعال (از جمله فرستادن پست های مختلف، کامنت دادن و لایک زدن) راجع به تورنمنت جام جهانی فوتبال داشته اند. این در حالی است که هجدهمین مراسم سوپر بول 185 میلیون فعل و انفعال از سوی 50 میلیون نفر داشت. مراسم المپیک زمستانی 120 میلیون فعل و انفعال از سوی 45 میلیون نفر داشت و مراسم اسکار هم 25.4 میلیون فعل و انفعال از سوی 11.3 میلیون نفر داشت.

از نظر جغرافیایی هم بیشترین صحبت ها درباره جام جهانی فوتبال در فیسبوک، در خود کشور میزبان مراسم یعنی برزیل انجام می شوند و بعد از آن نیز کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، اندونزی و مکزیک قرار دارند.

در حالی مردم برزیل بیشترین توجه را به این مساله نشان می‌دهند که عده ای هنوز در مخالفت با سیاست های دولتی در هزینه برای جام جهانی، دست به راهپیمایی می زنند. 

نظر شما