شناسهٔ خبر: 17856 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمانی از والت ویتمن پس از ۱۶۵ سال منتشر شد

رمانی کوتاه از والت ویتمن، شاعر مدرن آمریکایی، که ۱۶۵ سال از آن هیچ خبری نبود کشف و منتشر شد.

رمانی از والت ویتمن پس از 165 سال منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  عنوان این رمان که ۳۶ هزار کلمه دارد «زندگی و ماجراهای جک اِنگِل» نام دارد تابستان سال گذشته توسط یک دانشجو کشف شده بود.

روزنامه‌ی نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است خوانندگانی که نسخه‌ی نیویورک‌ تایمز ۱۳ مارس ۱۸۵۲ را برداشتند احتمالا در صفحه‌ی سوم این روزنامه یک آگهی مبنی بر شروع داستان پاورقی در روز آینده را دیده‌اند.
 
انتشار پاورقی از همان تاریخ بدون ذکر نام نویسنده شروع شد و حالا کاشف به عمل آمده که نویسنده‌ی آن رمانِ کوتاه والت ویتمن بوده است. 

ویتمن سال ۱۸۹۲ در سن ۷۲ سالگی درگذشت. بسیاری او را مهمترین شاعر آمریکا می‌دانند که خصوصاً با انتشار مجموعه‌ی «برگ‌های علف» توانست تأثیر فراوانی روی شعر غربی بگذارد.

بسیاری از شاعران روزگار ویتمن و شاعرانِ پس از او دست به ستایش شعرهای این شاعر مدرن آمریکایی زدند. 

این مجموعه‌ی شعر نخستین بار در سال ۱۸۵۵ با طرح جلدی که خود ویتمن کشیده بود با هزینه‌ی شخصی شاعر چاپ شد.

نسخه‌ی دیجیتالی رمان «زندگی و ماجراهای جک اِنگِل» از روز گذشته در وب‌سایتی که آثار والت ویتمن را عرضه می‌کند منتشر شده است. 

نسخه‌ی مکتوب این رمان را نیز انتشارات دانشگاه آیووا منتشر کرده است. 

قصه‌ی والت ویتمن قصه‌ی ماجراجویی‌های یک یتیم است. دیوید رینالدز، پژوهشگر آثار والت ویتمن می‌گوید این نوع موضوعات در آن روزگار یکی از ژانرهای محبوب بوده است.

چیزی که حالا ذهن محققان و منتقدان آثار ویتمن را به خود مشغول داشته این است که او چگونه توانسته ذهن خود را از شاعری و سرودن مجموعه‌ی «برگ‌های علف» معطوف به نوشتن چنین رمانی کند.

والت ویتمن سال‌های متمادی به عنوان روزنامه‌نگار با روزنامه‌ها و مطبوعات آمریکایی کار می‌کرد.

نظر شما