شناسهٔ خبر: 17952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مجموعه تفسیری امام رضا(ع)» نقد می‌شود

کتاب «مجموعه تفسیری امام رضا(ع)» با حضور اساتید علوم قرآن و تفسیر در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نقد می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، به همت کارگروه پژوهشی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، کتاب «مجموعه تفسیری امام رضا(ع)» با حضور محمود کریمی و محسن دیمه‌کار نویسندگان اثر نقد می‌شود.

اساتیدی همچون یحیی طالبیان، محمدعلی لسانی فشارکی، محمدهادی همایون، جلال درخشه، سیدعدنان لاجوردی، علی سروری‌مجد، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی، فایزه عظیم‌زاده و ... برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

این نشست علمی روز چهارشنبه چهارم تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در سالن کنفرانس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن بلامانع است.

کتاب «مجموعه تفسیری امام رضا(ع) از جمله آثار منتشر شده توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده و دو بخش اصلی را شامل می‌شود.

در بخش نخست، سیره علمی امام رضا(ع) با تأکید ویژه بر تلاش‌های تفسیری ایشان، تلاش‌های تفسیری عصر حضرت، مروری علمی بر اصحاب و شاگردان حضرت که تلاش‌هایی در تألیف کتاب تفسیری یا علوم قرآنی داشته‌اند و گونه‌شناسی روایات تفسیری امام رضا(ع) و نیز مبانی و روش تفسیری ایشان بررسی شده است.

بخش دوم به موسوعه یا مجموعه تفسیری امام رضا(ع) اختصاص دارد که مشتمل بر سه زیربخش مقدمه علوم قرآنی، تفسیر تربیتی و مستدرک تفسیری است.

کتاب مذکور یکی از محصولات همایش‌های علمی و پژوهشی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که عمدتاً از طریق دانشگاه‌ها ، حوزه‌ها و مراکز علمی ـ پژوهشی و فرهنگی انجام می‌شود. در این همایش‌ها زیر نظر اعضای هیئت علمی به تولید مقالات و آثار پژوهشی در زمینه فرهنگ و معارف رضوی پرداخته می‌شود که 17 شاخه از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز (سه‌شنبه سوم تیرماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران در باغ‌موزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود. این نمایشگاه از روز چهارشنبه 4 تیرماه تا یکشنبه 22 تیرماه از ساعت 18 تا 24 با شعار «توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی» پذیرای مردم قرآن‌دوست کشورمان خواهد بود. طبق اعلام قبلی، دو ایستگاه متروی حقانی و همت تا ساعت یک بامداد به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن خدمات ارائه می‌کنند.

نظر شما