شناسهٔ خبر: 17954 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو سالن کتابخانه ملی به نام دو پیشکسوت این نهاد زده شد

به پاس تلاش‌های مجدانه و كارنامه درخشان پیشكسوتان سازمان اسناد و كتابخانه ملی، نام دو سالن از سالن‌های اجتماعات كتابخانه ملی به نام پیشكسوتان این سازمان مزین شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نام سیدعبدالله انوار و سیدجلال‌الدین محدث ارموی به ترتیب بر روی سالن‌های اجتماعات كتابخانه عمومی و تالار ایران شناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گذارده شد.

سید عبدالله انوار، نسخه شناس، فهرست نویس و متخصص متون كهن ریاضی، از همكاران پیشكسوت و استادان پژوهشگر كتابخانه ملی است كه بیش از 20 سال مدیر بخش خطی این سازمان بود. از وی آثاری چند در قالب شرح و تعلیق و ترجمه به جای مانده است. تصحیح تاریخ جهانگشای نادری، تدوین حرف «خ» لغت نامه دهخدا از جمله آثار مهم وی محسوب می‌شود.

سیدجلال‌الدین محدث ارموی نیز طی سال‌های 57-1352 مسئول نسخ خطی كتابخانه ملی ایران و دارای مدرك دكترا در رشته علوم منقول از دانشگاه تهران بود. از وی نیز آثاری در زمینه تصحیح كتاب‌های تاریخی باقی مانده است.

سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران دارای 5 سالن اجتماعات در ساختمان كتابخانه و یك سالن اجتماعات در بخش اسناد است.

نظر شما