شناسهٔ خبر: 17956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات هرمس کنسرت بررگزار می‌کند

تعدادی از نوازندگان و موزیسین‌های اروپایی با حمایت بخش خصوصی تا چند ماه آینده برای برگزاری کنسرت به ایران می آیند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رامین صدیقی، مدیر موسسه موسیقایی انتشاراتی هرمس با تشریح تازه ترین فعالیتهای موسیقایی این موسسه گفت: امسال به مناسبت 15 سالگی فعالیت نشر هرمس در عرصه موسیقی تصمیم داریم کنسرت هایی را به صورت ماهانه با حضور نوازندگان برجسته ایرانی و خارجی برگزار کنیم که اولین فعالیت مربوط به روزهای 5 و 6 تیر ماه با برپایی کنسرت گروه نور به رهبری ارکستر و سرپرستی کریستف رضاعی در تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رسیدن ماه مبارک رمضان، در مرداد ماه برنامه ای برای برگزاری کنسرت نداریم اما شهریور ماه یک تریوی کمانچه، دودوک و عود را با حضور حسام اینانلو، رضا عسگرزاده و شهرام غلامی برگزار می کنیم. مهر ماه هم یک تریوی خارجی خواهیم داشت که سه نوازی روی کلارینت، گیتار و سازهای کوبه ای خواهد بود و هنرمندانی از کشورهای انگلیس، سوئد و آلمان در این برنامه به عنوان نوازنده حضور خواهند داشت.

صدیقی ادامه داد: در آبان ماه هم دونوازی بداهه پیانو و کمانچه با هنرمندی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو را داریم که این برنامه تکمیل شده کنسرت این دو هنرمند در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر است که در شکل تکامل یافته تری به مخاطبان موسیقی ارائه خواهد شد.

مدیر موسسه هرمس در معرفی آلبوم هایی که قرار است به زودی از سوی این نشر موسیقایی وارد بازار شود، توضیح داد: «ایرانی» عنوان اثر جدیدی از مهران روحانی است که مجموعه ای از کارهای موسیقایی این آهنگساز در قالب ارکسترال طی سالهای فعالیت خود در ایران و خارج از کشور است که به شیوه ارکسترال در بلغارستان ضبط شده و به زودی منتشر می شود. ضمن اینکه مجموعه ای برای تکنوازی تار که عمده قطعات آن موسیقی ردیف نیست با هنرمندی عیسی غفاری و با عنوان «بازتاب» در دست انتشار است.

وی گفت: آلبومی بر اساس بداهه نوازی پیانو امیر پورخلجی و تولید آلبوم کوارتت «کاسته» هم از جمله آثار تولیدی ماست که هرکدام با توجه به زمان بندی انجام شده از سوی موسسه ما در بازار موسیقی منتشر می شود.

صدیقی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به معضلات تولید آثار موسیقایی با محتوای خاص تصریح کرد: نشر هرمس به دلیل مشکلات مالی فراوانی که دارد بیش از 9 ماه است که آلبومی را روانه بازار موسیقی نکرده است و این به خاطر معضلات اقتصادی و فشارهای زیادی است که هنوز از سیاستهای قبلی ما را متحمل هزینه های فراوانی کرده است و متاسفانه اگر شرایط اقتصادی پیش نرود این فرهنگ و هنر است که در مرحله اول با آسیب جدی مواجه می شود و اگر هم چرخ های اقتصادی بچرخد این فرهنگ و هنر است که در بخش آخر مورد توجه قرار می گیرد.

این ناشر آثار موسیقایی بیان کرد: متاسفانه ما هنوز بازتاب سیاست های غلط گذشته را می بینیم و همین شرایط نامناسب بازار است که باعث شده ما به عنوان یک ناشر آثار موسیقایی با محتوای خاص که مخاطب عام ندارد با مشکلات زیادی روبه رو شویم. ما هم‌اکنون غیر از آثاری که به آنها اشاره کردم بیش از 10 کار آماده تولید داریم که به دلیل همین شرایط نامناسب اقتصادی و پرهزینه بودن نمی توانیم آنها را در بازار منتشر کنیم و امیدواریم بتوانیم با کنسرتهایی که قرار است برگزار کنیم مقدمات تولید آنها را نیز فراهم کنیم.

نظر شما