شناسهٔ خبر: 17965 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال اکران فیلم‌های زنده‌یاد علی حاتمی در طرح ویژه رمضان سینماها

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» از احتمال اکران فیلم های زنده یاد علی حاتمی در طرح «ویژه ماه مبارک رمضان» در سینماها خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هادی منبتی مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» با بیان این مطلب که طرح «ویژه ماه مبارک رمضان» مانند سال های قبل برگزار می شود، گفت: تنها تفاوتی که این طرح در سال جاری نسبت به سال های گذشته دارد، نیم بها شدن بلیت سینماها بعد از افطار است. البته قرار است سینماها تعدادی فیلم به غیر از فیلم های روز را برای نمایش به شورای صنفی نمایش برای دریافت مجوز نمایش ارائه کنند تا در لیست اکران «ویژه ماه مبارک رمضان» قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سیاست جدید طرح اکران فیلم ها در ماه مبارک رمضان، سینمای ایران دوران استراحت را در این ماه سپری می کند، توضیح داد: زمانی می توان به فروش خوب فیلم ها در این طرح امیدوار بود که فیلم های مناسبی نیز برای اکران انتخاب شوند. در حال حاضر تنها فیلمی که می تواند مخاطب را به سینما جذب کند فیلم سینمایی «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران است.

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» بیان کرد: پردیس های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سال گذشته فیلم های خاطره انگیز سینمای ایران از جمله تعدادی از فیلمهای داریوش مهرجویی مانند «هامون» را اکران کرد که با استقبال مخاطبان همراه بود. امیدوارم امسال هم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا فیلم هایی که مردم دوست دارند دوباره در سینما دیده شوند.

وی تاکید کرد: در نظر داریم تعدادی از فیلم های خاطره انگیز زنده یاد علی حاتمی را برای طرح «ویژه ماه مبارک رمضان» انتخاب کرده و اکران کنیم تا فرصتی را برای تماشای این فیلم ها در سینما فراهم آوریم. البته هنوز مشخص نیست چه فیلم هایی از آثار زنده یاد علی حاتمی برای نمایش انتخاب می شود.

منبتی در پایان گفت: امسال بحث مسابقات جام جهانی فوتبال باعث می شود تا پایان نیمه اول ماه مبارک رمضان چندان با استقبال بالایی از سوی مردم در سینماها مواجه نشویم. به همین دلیل تهیه کنندگان نیز تمایل کمتری برای اکران فیلم های خود در این فصل دارند. البته فکر می کنم، فروش نیم بهای بلیت سینماها بتواند تا اندازه ای در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.

نظر شما