شناسهٔ خبر: 17977 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش دانشجویان آفریقای جنوبی در رشته پزشکی توسط ایران

پيش نويس يادداشت تفاهم نامه بهداشتی و آموزشی میان ایران و آفریقای جنوبی تهیه می شود و دو کشور در این زمينه ها با هم فعالیت می کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مديركل خاورميانه وزارت امور خارجه آفريقاي جنوبي كه به همراه وزير امور خارجه آن كشور به ايران سفر كرده است با دكتر اسدي لاري مدير كل امور بين الملل وزارت بهداشت ملاقات كرد.

"روبوشه" در اين ديدار با اشاره به اهميت همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف از جمله بهداشت، آموزش پزشكان و كادر درماني افريقاي جنوبي، ارائه خدمات به بيماران و انجام جراحي هاي تخصصي بر اهميت خدمات پيشگيري و ارائه جامع خدمات تاكيد كرد.

وي با توجه به نیاز فراوان نظام سلامت آفریقای جنوبی به کادر تخصصی، از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا نسبت به آموزش کادر پزشکی عمومی و متخصصین آفریقای جنوبی اهتمام ورزد.

اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل با استقبال از همکاری نزدیک با کشور آفریقای جنوبی بر آمادگي وزارت بهداشت براي همكاري در زمینه ها و عرصه هاي مختلف بهداشت عمومی، صدور تجهیزات پزشکی، آموزش دانشجویان آفریقای جنوبی در رشته پزشکی، توسعه نظام سلامت، برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی، صادرات دارو (ژنریک و بیوتکنولوژیک) و مراقبت های اولیه بهداشتی تاكيد كرد.

در پايان اين ديدار مقرر شد، پيش نويس يادداشت تفاهم نامه بهداشتی با محوريت موضوعات مورد توافق طرفين از سوي وزارت بهداشت تهيه و تا قبل از سفر وزیر بهداشت آن کشور به طرف آفریقایی ارسال تا در طی سفر وي به ايران به امضاء طرفین برسد.

نظر شما