شناسهٔ خبر: 17984 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۲ بوستان قرآنی در ۲۲ منطقه تهران همزمان با ماه رمضان دایر می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۲۲ بوستان قرآنی همزمان با ماه ضیافت الهی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس از همکاری سردار خضرائی مدیر این مجموعه و سایر دستگاه ها به ویژه معاونت های شهرداری تهران در برگزاری این رویداد قرآنی قدر دانی کرد.

وی از تفاوت عمده نمایشگاه قرآن با ادوار گذشته سخن گفت و افزود: امسال نمایشگاه قرآن کریم که برای اولین بار در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود نسبت به سنوات گذشته متفاوت بوده و در راستای تفاهم نامه وزارت ارشاد و شهرداری تهران اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، گفت: فضای نمایشگاه بیست و دوم نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 40 درصد از لحاظ تعداد غرفه‌ها افزایش داشته است.

حجت الاسلام امرودی همچنین به 5 ویژگی نمایشگاه قرآن امسال به خاطر برگزاری در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وجود سالن های همایش و نمایش فیلم، وجود گالری برای عرضه آثار هنری، همجواری با مسجد خرمشهر برای برگزاری محافل انس، حضور در جوار شهدای گمنام، فضای مفرح و باز برای استفاده عموم مردم و خانواده ها  و امکان دسترسی به ایستگاه های مترو از جمله ویژگی های نمایشگاه بیست و دوم به شمار می رود.

وی همچنین از در نظر گرفتن 4هزار پارکینگ برای سهولت تردد بازدیدکنندگان این نمایشگاه خبر داد و گفت: امکانات و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد قرآنی در ماه ضیافت الهی فراهم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در پایان از راه اندازی 22 بوستان قرآنی در 22 بوستان مناطق مختلف تهران خبرداد و تصریح کرد: این بوستان های قرآنی در کنار 374 سرای قرآنی که توسط اتحادیه تشکل های قرآنی برگزار می شود پذیرای علاقه مندان و مردم در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما