شناسهٔ خبر: 18001 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تاریخ ایران و اسلام»؛ موضوع پروژه جدید حوزه هنری برای کودکان

دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری از انجام پروژه‌های جدید در این دفتر ویژه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: روایت تاریخ به زبان ساده برای این گروه سنی از جمله طرح‌های در دست انجام است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسین فتاحی، دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری، با اشاره به طرح‌های در دست انجام این دفتر گفت: روایت تاریخ برای گروه سنی کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های در دست انجام است که به عنوان اصلی‌ترین طرح در سال جدید انجام خواهد شد. در این طرح دوره‌های تاریخی به زبان ساده برای این گروه سنی بازگو خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون تاریخ برای گروه سنی کودک و نوجوان در کتاب‌های درسی مختلف بازگو و ساده‌نویسی شده است، اما به نظر می‌رسد که ناگفته‌هایی نیز باقی مانده و یا موضوعات مطرح شده به صورت کامل نبوده است، با توجه به همین امر تصمیم گرفتیم تا تاریخ را برای این گروه سنی توسط نویسندگان توانا روایت کنیم.

دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری همچنین از ادامه انجام طرح «رمان کودک» در این دفتر خبر داد و یادآور شد: در نظر داریم با انجام این طرح کاستی‌ها و کمبودهای موجود در حوزه رمان کودک را تا حدودی برطرف کنیم. در این طرح نیز از نویسندگان خبره حوزه ادبیات کودک استفاده خواهیم کرد.

دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تاکنون طرح‌های مختلفی را برای این گروه سنی انجام داده و به صورت مجموعه‌ای منتشر کرده است که از این جمله می‌توان به طرح داستان انقلاب، قصه پیامبران و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما