شناسهٔ خبر: 18017 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امشب آخرین مهلت دریافت کارت کنکور 93

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین مهلت صدور کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 93 گفت: داوطلبان تا ساعت 24 امشب فرصت دارند کارت کنکور خود را دریافت کنند و داوطلبان دو گروه ریاضی - فنی و هنر تا ظهر امروز کارت خود را دریافت کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین مهلت صدور کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۹۳ گفت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند کارت کنکور خود را دریافت کنند و داوطلبان دو گروه ریاضی - فنی و هنر تا ظهر امروز کارت خود را دریافت کنند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون ۷۸۶ هزار نفر معادل ۷۶ درصد کارت آزمون خود را دریافت کردند که در این میان افرادی که کارت گروه های دوم و سوم را داشتند نیز دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مهلت دریافت کارت در امشب، آندسته از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و هنر که فردا آزمون دارند حتما تا ظهر امروز حتما کارت خود را دریافت کنند تا در صورت وجود مغایرت های (جنس، دين، زبان خارجي امتحاني، معلوليت و بهياری) از ساعت ۱۴ تا ۱۸ امروز به باجه های رفع نقص مراجعه کنند.

توکلی اظهار داشت: برای آزمون صبح درب حوزه های امتحانی ساعت ۷ صبح و برای آزمون بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ بسته می شود.

آزمون سراسری سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه ۵، جمعه ۶ و شنبه ۷ تیرماه در ۳۶۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۱۵ کشور خارجی برگزار می شود.

بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۲۲ نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۳ شده اند که از این تعداد ۶۰۸ هزار و ۸۵۲ نفر زن و ۴۲۲ هزار و ۴۷۰ مرد و به عبارت دیگر ۵۹.۰۴ درصد زن و ۴۰.۹۶ درصد مرد هستند.

نظر شما