شناسهٔ خبر: 18032 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کپی برابر اصل» ایرانی ساخته می‌شود

سریال «کپی برابر اصل» در حالی صبح امروز کلید خورد که مدیر شبکه یک سیما تاکید کرد: در نشستی با ضرغامی و معاون حقوقی رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که مردم به مسائل حقوقی آشنایی ندارند و این سریال می خواهد این خلاء را برطرف کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سریال «کپی برابر اصل» صبح امروز چهارشنبه چهارم تیر 93 با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک، رحمان سیفی آزاد مدیر گروه سریال شبکه یک، محمدرضا پورحسن مدیر روابط عمومی شبکه یک، انجم شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عوامل سریال و اهالی رسانه در کانون سردفتران و دفتر یاران کلید خورد.

در این مراسم مدیر شبکه یک با بیان اینکه سال ها قبل توفیق دست داده و فرصتی فراهم شده بود که کار کوچکی با موضوع قوه قضاییه در شبکه یک تولید شود، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز دوباره شرایط مساعد شد تا مردم با این حوزه آشنا شوند که این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: امسال در نشستی با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و معاون حقوقی رئیس جمهور به این نتیجه رسیدیم که مردم چندان به مسائل حقوقی آشنایی ندارند و تا دچار گرفتگی نشوند به سمت این مسائل نمی روند در حالی که نیاز است برای جلوگیری از گرفتاری های اینچنینی مردم با مسائل حوزه قوه قضاییه آشنا شوند.

فرجی یادآور شد: ساختار سریال بیشترین سطح علاقمندی بین مردم را دارد و با ساخت یک سریال فرصت خوبی برای آشنایی آنها با مسائل قضایی فراهم می شود. سید جلال الدین دری از نویسندگان خوب کشور است و امیدوارم این کار به بار بنشیند.

وی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که «کپی برابر اصل» از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشد و انتقادی به آن نشود تا بتواند تاثیر خود را بگذارد.

در ادامه دری که خود از سردفتران اسناد رسمی و نویسنده و کارگردان تلویزیون است، اظهار کرد: قصه این سریال ماجراهای زندگی سردفتری به نام آقای گوهری که نقش او را حسن جوهرچی بازی می کند و شخصیت دیگری به نام آقای یاوری که این نام مستعار اوست جاعل حرفه ای و سابقه داری است که قصد انتقام گیری از سردفتر سریال ما را دارد.

وی ادامه داد: نقش این جاعل را سیاوش طهمورث بازی می کند و مخاطب بعد از مدتی در سریال متوجه می شود که با سیستم جدید ثبت اسناد رسمی امکان جعل از بین رفته بنابراین شخصیت منفی سریال موفق به انجام کار خود نشده و گرفتار می شود.

در ادامه دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران نیز توضیح داد که از شهریور 92 همه فعالیت ها در دفاتر ثبت اسناد به صورت آنلاین انجام می شود.

با پایان سخنرانی ها، حضار برای بازدید از ضبط نخستین سکانس سریال به بخش بایگانی کانون سردفتران و دفتریاران رفتند. در این صحنه حسن جوهرچی و عمار تفتی بازی داشتند، دری از اصطلاح معروف صدا دوربین حرکت استفاده کرد و این صحنه در برداشت سوم به نتیجه رسید.

جوهرچی در این صحنه با فردی روبرو می شد که مشغول بررسی نحوه بایگانی اسناد در دفتر بود و نقش او را عمار تفتی بازی می کرد.

نظر شما