شناسهٔ خبر: 18042 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاده: برخوردهای حراستی پیرامون حجاب ناموفق بوده است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی به شمار می‌رود و نمی‌توان در مورد آن با روش‌های فیزیکی، حراستی و انتظامی برخورد کرد، برخوردهای فیزیکی و حراستی ناموفق بوده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه غوغاسالاران و جریان شارلاتانیسم خبری به دنبال بازداشتن مسئولان از پرداختن به وظایف اصلی‌شان است، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم به جای کارهای اصلی، توان و دقت خود را برای مقابله با شارلاتانیسم خبری هدر دهیم.

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: بخشنامه حراست دانشگاه که دستمایه انتقادات نادرست و مغرضانه برخی رسانه‌ها شده، براساس آموزه‌های قرآنی و توجه به مقوله فرهنگی عفاف و حجاب تدوین شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد یک دانشگاه علمی و نهادی اسلامی بوده و همواره از فرهنگ قرآنی و فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش حمایت می‌کند، اما به دلیل اینکه حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی به شمار می‌رود، نمی‌توان در مورد آن با روش‌های فیزیکی، حراستی و انتظامی برخورد کرد، چرا که تجربه نشان داده برخوردهای خشونت‌آمیز در این موارد اثرگذاری کمتری دارد و این تجربه یعنی برخوردهای فیزیکی و حراستی ناموفق بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، شهیدبهشتی و شهدای گرانقدر هفتم تیر، گفت: از خداوند متعال خواستار توفیق برای ادامه راه پرافتخار این شهیدان بزرگوار هستم.

نظر شما