شناسهٔ خبر: 18053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فيلمبرداری «کوروش کبير» تا پايان امسال آغاز می‌شود

کارگردان پروژه سينمايی کوروش کبير اظهار كرد دست اندرکاران اين اثر تاريخی، تمامی تلاش خود را برای آغاز فيلمبرداری آن در سال جاری بکار می برند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ مسعود جعفري جوزاني ايرنا درباره آخرين خبر ها از ساخت فيلم کوروش کبير گفت: فيلمنامه اين اثر را با همکاري تيم کارشناسي بسياري ازجمله فتح الله جعفري جوزاني و عبدالکريم يونسي نوشته ام.

وي ادامه داد: اين دوستان از تمامي آثاري که درباره کوروش نوشته شده بود، فيش برداري کردند و در نهايت با استفاده از اين فيش ها فيلمنامه نهايي نوشته شد.

جعفري جوزاني با بيان اينکه خوشبختانه فيلمنامه مورد تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار گرفته و مجوز ساخت فيلم هم صادر شده است، گفت که او به همراه علي معلم کار تهيه کنندگي اين فيلم را بر عهده دارند.
اين کارگردان سينما و تلويزيون ادامه داد:با توجه به هزينه سنگين ساخت اين گونه پروژه ها،در حال رايزني با حمايت کننده هاي مالي هستيم و به محض اينکه سرمايه گذار خوب براي اين کار پيدا شد، بعد از انجام کار هاي پيش توليد، فيلمبرداري را کليد خواهيم زد.

جعفري جوزاني ادامه داد: تمام تلاشمان را انجام خواهم داد که تا قبل از پايان سال 93 فيلمبرداري اين اثر تاريخي را آغاز کنيم.

اين کارگردان سينما درباره اهميت ساخت پروژه هاي تاريخي اظهار داشت: امروزه با توجه به هجمه رسانه ها غربي بر عليه تاريخ ايران و نسبت دادن انواع دروغ ها به فرهنگ ناب ايراني اهميت ساخت اين فيلم ها دوچندان مي شود.

وي افزود: ساخت فيلمي درباره کوروش، به دليل شيوه حکومتي اوست. زيبايي کوروش که افتخار بزرگ ايرانيان و بشريت است شيوه حکومت داري است که او پديد آورد و هنوز هم در جهان تازگي دارد و از آن استفاده مي کنند.
جعفري جوزاني ادامه داد: کوروش وقتي به سمت بابل حرکت مي کند به خواسته مردم بابل است و برخلاف آنچه برخي مي نويسند جنگي صورت نمي گيرد. دروازه هاي بابل به روي او باز مي شود و بدون خونريزي بابل را فتح مي کند.

کارگردان فيلم شير سنگي خاطرنشان کرد: تلفاتي هم که در فتح بابل صورت مي گيرد به دليل خشونت حکومت است؛ آنها با امنيت در زير چتر حکومت پارسيان قرار مي گيرند.

جوزاني تاکيد کرد: وجود چنين شخصيتي در تاريخ ايران حتما نياز به معرفي دارد و ساخت فيلمي درباره کوروش را ضروري مي کند.

پروژه ملي سينمايي «کوروش کبير» پس از دو سال و نيم انتظار در آخرين روزهاي سال92 موافقت اصولي شوراي پروانه ساخت سازمان سينمايي را گرفت و سرانجام در سال 93 وارد مرحله جذب سرمايه گذاري پيش توليد شد.
اين فيلم به دوران تولد کوروش تا رسيدن به امپراتوري و سرانجام مرگ او مي پردازد.

علي معلم به عنوان تهيه کننده اصلي اين پروژه و مسعود جعفري جوزاني کارگرداني و فيلمنامه نويس کوروش کبير را بر عهده دارد.

نظر شما