شناسهٔ خبر: 18181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حاشیه‌های معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر

به گفته دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر شکستن در ساختمان فارابی، مجروح شدن یکی از اساتید و متشنج شدن مراسم، از جمله حاشیه هایی بود که امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر رخ داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی امیر کبیر صبح امروز بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. براساس آنچه دانشجویان شرکت کننده در مراسم عنوان کرده اند این مراسم با حاشیه هایی روبرو بود.

یکی از دانشجویان حاضر درجلسه امروز و عضو یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرح وقایع گفت: برنامه تودیع و معارفه قرار بود با حضور نماینده پارلمانی وزیرعلوم ، جامعه دانشگاهی اساتید و کارکنان دانشگاه ساعت ۱۰ صبح در سالن آمفی تائتر ساختمان فارابی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سالن تکمیل شده بود، انتظامات "در" ساختمان فارابی را بسته بود که  یک سری از دانشجویان دانشگاه برای ورود به داخل سالن با انتظامات درگیر شده و در شیشه ای ساختمان را شکسته و وارد سالن شدند. این موضوع باعث شد نظم جلسه به هم بریزد و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، یکی از اساتید حاضر در جلسه از ناحیه دست مجروح شود.

وی یادآورشد: برخی دانشجویان حاضر در مراسم شعارهایی سر می دادند که از جمله آنها می توان به  "دانشگاه جولانگاه جریان سیاسی نیست" و " جو سیاست زده مساوی با عدم رشد علمی" اشاره کرد.

محمد حسین قائد شرف - دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز که در این مراسم حضور داشت در تشریح وقایع گفت: اتفاقی که افتاد این بود که در ورودی ساختمان فارابی توسط تعدادی از دانشجویان شکسته شد؛ البته این اتفاق دو سال پیش نیز افتاده بود و در دفتر ریاست نیز توسط این دانشجو نماها شکسته بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک تعداد دانشجوی محدود حضور دارند که اگه کارنامه درسی آنها هم بررسی شود بد نیست. این افراد از هر فضایی برای برهم زدن نظم دانشگاه استفاده می کنند و برای آنها فرقی نمی کند چه فضایی باشد، تغییر ریاست یک بهانه بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این دانشجویان بعد از شکستن در با دست نوشته هایی در حمایت از "مجید توکلی" وارد سالن شدند که البته حمایت از مجید توکلی خود مشخص می کند که پشت پرده این مسایل چیست.

وی افزود:  ابتدا جلسه آرام بود. دکتر معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانی خوبی در ابعاد فرهنگی، علمی و مدیریتی داشت. سپس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر نکاتی را در خصوص رعایت اخلاقیات ارایه کرد که انتهای جلسه این دانشجویان شروع کردند به شعار دادن و برهم زدن نظم جلسه تا فضایی را که دوست دارند ایجاد کنند.

این دانشجو اظهار داشت: گرچه تعداد این افراد محدود بود، ولی همین تعداد نیز باعث می شود چهره نامطلوب از دانشگاه امیرکبیر دیده شود.

نظر شما